Klienci platform online nadal nie mogą czuć się bezpiecznie

infografika-fraud-2048x926

Aż 41% ofiar internetowych oszustw nie otrzymuje nawet częściowego zwrotu poniesionych strat – wynika z najnowszego raportu firmy Kaspersky Lab.

W badaniu przeprowadzonym przez znanego producenta oprogramowania antywirusowego z udziałem firmy badawczej B2B international udział wzięło 8 tys. osób z całego świata. Ankietowano ofiary internetowych oszustów finansowych popełnionych w ostatnich miesiącach. 45% pokrzywdzonych przyznało, że otrzymało pełen zwrot utraconych w sieci pieniędzy, a 14% wywalczyło częściową rekompensatę. Aż 41% okradzionych dostało tylko figę z makiem

Co ciekawe banki i sklepy internetowe częściej poczuwają się do finansowej odpowiedzialności za starty poniesione przez klientów niż platformy oferujące płatności online. Tu utracone pieniądze przepadają bezpowrotnie w 33% przypadków, a poniesione szkody wyniosły średnio 74 dolarów na osobę.

Rosnąca skala kradzieży niesie za sobą większą świadomość zagrożeń związanych z płaceniem w sieci. Trzy czwarte posiadaczy tabletów i prawie tyle samo użytkowników smartfonów uważa, że ich urządzeniom przydałaby się lepsza ochrona antywirusowa. Z drugiej strony 34% ankietowanych, którzy korzystają z publicznych sieci WiFi nie widzi potrzeby używania lepszych niż obecnie zabezpieczeń, a 40% wierzy, że najczęściej odwiedzane e-sklepy są w stanie wystarczająco dobrze chronić ich dane. Z badania wynika jeszcze jeden ciekawy wniosek. Tylko połowa ankietowanych jest przekonana, że w razie ataku hakerów bank zwróci im wszystkie utracone środki.

Branża ecommerce nadal jest w fazie rozwoju więc detaliści muszą szczególnie dbać o swoją reputację szybko i sprawnie rozwiązując wszystkie kryzysowe sytuacje. Czy tak właśnie działa Twoja firma?

Reklama

SCF 2017 Spring