PLA najbardziej efektywną formą reklamy produktów w Google

Google e-commerce

Pozycjonowanie reklam produktów w wynikach wyszukiwania Google przy pomocy PLA (Product Listing Ads) pomaga zwiększyć czynnik IS (Impressions Shared) oraz wskaźniki „klikalności” CTR (Click Through Rate). Użycie PLA to nadal mniejszy CPC (Cost Per Click) niż przy wykorzystaniu standardowych reklam tekstowych – wynika z raportu przygotowanego przez firmę Marin Software.

Pozycjonowanie reklam w wyszukiwarkach internetowych cieszy się wśród detalistów olbrzymim zainteresowaniem. W okresie świątecznym (wrzesień-grudzień 2012) tę formę promocji wybrało 60% reklamodawców. Według analityków Marine, udział ten ma się jeszcze zwiększyć w nadchodzącym kwartale.

Od listopada 2012 roku wskaźniki CTR dla reklamy pozycjonowanej PLA pozostają wyższe od tych dla reklam tekstowych. Rekord padł w czerwcu i lipcu, kiedy reklamy PLA wyprzedziły reklamy tekstowe o 21%. „Bardziej zoptymalizowane wyszukiwanie, połączone z targetowaniem mobilnym, czy większą znajomością PLA stwarzają warunki do bardziej jakościowych zakupów” – zauważają analitycy. Wskaźnik CTR dla pozycjonowanych reklam stabilnie wzrastał od lutego do lipca, a w porównaniu rok do roku zyskał 19%.

Sytuacja ma się inaczej ze wskaźnikami CPC reklam pozycjonowanych w wyszukiwarkach. Utrzymują się one co prawda obecnie na niższym poziomie niż te dotyczące reklamy tekstowej, ale różnica jest coraz mniejsza. W lipcu 2013 roku CPC reklam pozycjonowanych wzrósł o 53%, a reklamy tekstowej jedynie o 10%. Według raportu PLA jest też wciąż tańsza od reklamy tekstowej.

PLA znacząco wpływa też sposób w jaki e-sprzedawcy zarządzają swoimi budżetami reklamowymi. Wyższy wskaźnik CTR przy jednoczesnym niższym CPC sprawia, że PLA staje się dla e-sprzedawców coraz bardziej korzystna. „Reklamy PLA są nie tylko tańsze, ale też wypadają lepiej pod kątem CTR” – czytamy w raporcie. Dlatego większość reklamowych budżetów pochłaniają właśnie „inteligentne” reklamy. Szacuje się, że w lipcu tego roku PLA stanowiły 50% wydatków reklamodawców. W czerwcu na PLA przeznaczono dokładnie tyle samo, co w listopadzie 2012, czyli w samym szczycie sezonu zakupowego.

Niestety PLA nadal nie jest dostępna na całym świecie. W tej chwili usługa Google dostępna jest m.in. w Australii, Brazylii, Francji, Japonii, Holandii, Szwajcarii, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych oraz w Niemczech, Indiach i we Włoszech. Czy użyjesz PLA w swojej firmie po uruchomieniu tej opcji Polsce?

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring