Showrooming szansą rozwoju dla detalistów internetowych

shutterstock

Zaskakujące zjawisko: coraz więcej kupujących robi zakupy z użyciem telefonów komórkowych podczas pobytu w tradycyjnym sklepie. Ta nowa odmiania showroomingu przy odpowiednim podejściu może okazać się żyłą złota dla detalistów internetowych

Według najnowszego raportu firmy JiWire w USA klienci nadal wolą kupować w tradycyjnych sklepach (45% badanych), ale liczba tych, którzy po wizycie w sklepie kupują online cały czas rośnie (37%). Czołową pozycję wśród urządzeń z obsługą wifi, z których korzystają odwiedzający tradycyjne sklepy zajmują obecnie smartfony, które w tym roku wyprzedziły laptopy.

Co ciekawe kupujący online najczęściej odwiedzają wirtualne witryny sklepów odzieżowych (28% ankietowanych), ogólnospożywczych (18%) oraz ze sprzętem elektronicznym (9%). Autorzy raportu zauważają, że obecnie aż 80% kupujących korzysta z urządzeń mobilnych w ten czy inny sposób pomagając sobie w zakupach.

To oczywiście przynosi też pewne zagrożenia. Elektroniczni klienci przyznają, że w trakcie zakupów w tradycyjnych sklepach korzystają z porównywarek cenowych (59% badanych) i recenzji online (47%), a także wyszukują kody zniżkowe (48%). Zarówno użytkownicy smartfonów jak i tabletów, najchętniej płacą za ich pośrednictwem rachunki w wysokości od 100 do 250 dolarów.

Z kolei analitycy firmy Foolproof zauważyli, że aż 40% ankietowanych, którzy idą do sklepu tylko po to, by obejrzeć towar kupuje go potem przez komórkę u konkurencji internetowej i to będąc jeszcze w danym sklepie. Showrooming zmienia się, tak samo jak zmieniają się nawyki kupujących. Dla detalistów internetowych to ciągle pole do popisu.

 

Reklama

SCF 2017 Spring