Braintree wyśledzi oszustów wśród klientów e-sklepów

Braintree ecommerce

Braintree, serwis obsługi płatności online uruchomił darmowe narzędzie do ochrony przed cyber-przestępcami

Dostępna na platformie Braintree aplikacja pozwala e-detalistom analizować nawyki zakupowe konsumentów kupujących w różnych sklepach, a w razie podejrzenia popełnienia przestępstwa – wszczynać alarm.

„Braintree ma nadzieję, że dzięki nowemu narzędziu także małe firmy będą mogły korzystać z ochrony, na jaką do tej pory stać było jedynie dużych graczy” – czytamy w komunikacie firmy. „Oszustwa internetowe to problem wszystkich firm. Chcemy, aby start-upy mogły spokojnie się rozwijać, bez obaw o straty spowodowane przez e-kradzieże” – uważa Bill Ready, CEO Braintree.

Małe firmy internetowe uchodzą za najbardziej podatne na działanie oszustów, ponieważ przeważnie nie stać ich na odpowiednie zabezpieczenia. Jednocześnie ewentualne ataki cyberprzestępców mogą okazać się dla nich najbardziej dotkliwe finansowo.

O skali problemu oraz związanych z nim kłopotami przekonał się niedawno serwis do promocji amatorskich filmów Virool, który stał się celem ataku oszustów używających skradzionych kart kredytowych. „To zdarzenie uświadomiło nam, że potrzebujemy lepszych niż dotychczas rozwiązań. Zdecydowaliśmy się na zabezpieczenia oferowane przez Braintree, bo to darmowa ochrona, w którą nie są zaangażowane żadne strony trzecie” – powiedział Vlad Gurgov, współzałożyciel portalu Virool.

Braintree to platforma, która obsługuje transakcje płatnicze na stronach firm działających w sektorze e-commerce. Ich łączną wartość szacuje się na 10 mld dolarów rocznie. System działa w 40 krajach, akceptując płatności 40 mln użytkowników w 130 walutach. Wśród swoich klientów Braintree ma m.in. Airbnb, Angry Birds, Fab, Hotel Tonight, TaskRabbit oraz Uber.

Reklama

SCF 2017 Spring