Facebook uruchamia inteligentne aplikacje do nasłuchu internetu

Facebook logowanie do mediów społecznościowych

Keyword Insights i Public Feed to aplikacje API (interfejs programowania aplikacji), które niedługo będą wyznaczać standardy na rynku reklam w mediach społecznościowych. Na razie oba narzędzia są dostępne tylko dla firm już współpracujących z Facebookiem.

Obie aplikacje pozwalają jakościowo monitorować komentarze użytkowników Facebooka określając, kto (Keyword Insights) i co (Public Feed) pisze na interesujący nas temat. A to oznacza przełom w mediach społecznościowych.

Keyword Insights określa popularność danego tematu, aby potem pokazać dokładniejsze statystyki o dyskutujących w sieci osobach bez ujawniania ich nazwisk, czyli zawierające m.in. wiek, płeć oraz miejsce zamieszkania.

W ten prosty sposób np. dziennikarze mogą błyskawicznie określić, że w grupie 10 mln osób piszących na Facebooku o Syrii, 15% stanowią kobiety w wieku 20-30 lat, a temat angażuje w 55% amerykańskich użytkowników. Ale narzędzie przyda się nie tylko mediom. Wszystko wskazuje na to, że podbije też serca speców od marketingu i reklamodawców, którzy zyskają w ten sposób dostęp do szczegółowej wiedzy na temat swoich grup docelowych. Szczególnie kuszącą reklamodawców cechą ma być możliwość wyświetlania reklam kontekstowych w serwisie dokładnie w momencie, gdy osoby z grup docelowych publikują komentarze na powiązany z firmą temat. Jednak póki co „rozmowy z organizacjami mediowymi i firmami marketingowymi są we wstępnej fazie” – czytamy w oficjalnym oświadczeniu Facebooka.

Z kolei aplikacja Public Feed pozwala śledzić wpisy na profilach osób lub organizacji publicznych, które dotyczą kwestii interesujących obserwatora. W ten sposób w bardzo szybki sposób możemy znaleźć komentarze na interesujący nas temat. Z aplikacji korzystają już media takie, jak  Buzzfeed, CNN, NBC’s Today Show, BSkyB i Slate. Facebook udostępnił też aplikację firmie technologicznej Mass Relevance, która zajmuje się przetwarzaniem i prezentacją danych pozyskanych w mediach społecznościowych.

Czy Twoim zdaniem takie narzędzia będą efektywne dla działalności e-commerce?

tekst opracowała Agata Kłapeć

Reklama

SCF 2017 Spring