Media społecznościowe najskuteczniejszym kanałem marketingowym

online retailing

Według nowego reportu sporządzonego przez firmy badające rynek, Econsultancy i Responsys, marketing cyfrowy daje przedsiębiorcom dużo większe możliwości niż tradycyjne kanały komunikacji

Poproszeni o wskazanie trzech najskuteczniejszych kanałów marketingowych, 50% ankietowanych przedstawicieli firm umieściło media społecznościowe na pierwszej pozycji. Drugie miejsce w rankingu zajęła poczta elektroniczna (43%), a kolejne – strony www (35%). Media elektroniczne stanowczo przegoniły te tradycyjne, zajmując pierwszych 10 pozycji na liście. Najpopularniejszym kanałem off-line pozostaje poczta tradycyjna (8%).

Powyższe statystyki pochodzą z zestawienia „Cross-Channel Marketing Report 2013”, sporządzonego przez Econsultany i Responsys. Zawiera ono szczegółową analizę popularności elektronicznych i tradycyjnych kanałów marketingowych, biorąc pod uwagę integrację reklamy wizualnej i użycie aplikacji mobilnych w działaniach marketingowych.

Ankieta miała także za zadanie zbadać stopień integracji poszczególnych kanałów marketingowych z ogólną strategią promocyjną firm. W kategorii najlepiej zintegrowanych kanałów i działań pierwsze miejsce zajęła strona www (58% wskazań), drugie poczta elektroniczna (55%), a trzecie płatne algorytmy wyszukiwania (44%).

Jedynie 20% respondentów przyznało, że w dużym stopniu uwzględniło mobilne przeglądarki w swojej strategii marketingowej. Podobnie wyglądają wyniki dla wiadomości sieci komórkowych (23%) i aplikacji mobilnych (17%).

Reklama

SCF 2017 Spring