Splio SMS: marketing skutecznym narzędziem w budowaniu customer experience

Splio – SMS-y wracają do łask

Eksperci Splio są zdania, że powrót do komunikowania się z klientem poprzez SMS-y to coś, w co warto inwestować, mając w perspektywie skuteczne budowanie relacji z klientem. Wskaźnik otwarć sięga aż 97%.

Choć SMS-y wydają się być przestarzałą formą komunikacji, eksperci są zdania, że trwa powrót do korzystania z tej metody. Choć obecnie klienci zdecydowanie częściej używają darmowych aplikacji jak Messenger czy WhatsApp lub skrzynek elektronicznych, wciąż są podatni na działanie promujących sklepy SMS-ów, do których są przyzwyczajeni.

Ponowne zainteresowanie marketingiem SMS obserwuje się głównie w przypadku większych firm.

90 sekund kontra 90 minut

Zaletą SMS-ów jest to, że w przeciwieństwie do na przykład e-maili, rzadkim zjawiskiem jest odkładanie ich przeczytania na później. Są na ogół krótkie i skonstruowane w taki sposób, by przyciągnąć uwagę klienta, który otworzy taką wiadomość z przyzwyczajenia, automatycznie. Badanie przeprowadzone przez Media Metrics pokazuje, że średni czas odpowiedzi na wiadomość SMS to 90 sekund, a e-maila aż 90 minut, w dodatku SMS-y otwierane są najczęściej w przeciągu 4 minut po ich dostarczeniu.

Lepsza jakość SMS-ów

Forma SMS-ów wysyłanych kilka lat temu znacznie różniła się od tych, jakie wysyłane są teraz. SMS-y mogą być spersonalizowane i mieć zawartość dopasowaną do każdego klienta: jego imię, adres sklepu czy nazwy produktów. Bogate są również w treść wizualną, np. emotikony.

Dostęp do sieci we wszystkich smartfonach sprawia, że SMS-y mogą zawierać skrócone linki, kierujące bezpośrednio do strony internetowej sklepu lub strony zawierającej kupon rabatowy.

Sklepy, które nie prowadzą sprzedaży online, a jedynie tradycyjną, również mogą wysyłać takie linki, prowadzące do responsywnej strony, zawierającej informacje o najbliższej siedzibie sklepu czy kodach rabatowych, które klient może zrealizować w sklepie stacjonarnym.  

Klient jako ambasador marki

SMS-y mogą być traktowane nie tylko jako działania stricte marketingowe, zachęcające do zakupienia towaru, ale również jako budowanie relacji z klientem. Budząc jego zaufanie, poprzez informowanie go o stanie zamówienia, przypominanie mu o promocjach czy oferowanie mu kodów rabatowych, sprzedawca jest w stanie zbudować jego zaangażowanie i lojalność wobec sklepu.