Raport Nielsena: smartfony napędzają zaangażowanie

Era wyszukiwania wszystkiego w smartfonach – Raport Nielsena
Raport Nielsena, który został opublikowany w roku 2015, zwrócił uwagę społeczeństwa na to, że zanim zdecydują się na zakup jakiegokolwiek produktu – zwykle wcześniej wyszukują informacje na jego temat na swoim tablecie bądź smartfonie. Badanie dotyczyło Amerykanów i potwierdziło, że opinie innych ludzi na temat szukanego przez nas towaru są dla nas bardzo ważne.

Po wpisaniu w wyszukiwarkę nazwy interesującej nas rzeczy zapoznajemy się przede wszystkim z jej ceną. Interesuje nas jej wygląd, sprawdzamy w jakim okolicznym sklepie możemy się w nią zaopatrzyć i przeglądamy recenzje. Czujemy się o wiele bezpieczniej, jeżeli zdecydujemy się na zakup produktu, który sprawdził się także już wcześniej u innych osób.

WAŻNE SĄ ZDJĘCIA

W badaniu potwierdzono również, że klienci najczęściej próbują znaleźć zdjęcia, na których będzie widoczny dany produkt. Zanim podejmiemy decyzje o jego zakupie chcemy zobaczyć jak faktycznie wygląda i czy tego właśnie oczekujemy. Dotyczy to w szczególności wyszukiwarek internetowych w telefonie – to przy jego pomocy najwięcej osób ogląda zdjęcia wybranych ubrań czy sprzętów. Z tego też względu użytkownicy oczekują, że strona internetowa zapewni im możliwość sprawnego zapoznania się z ofertą przy pomocy telefonu. Dopasowanie witryny do wymagań urządzeń mobilnych jest konieczne, jeżeli chcemy zwiększyć swój zysk i zdobyć klientów. Produkty powinny posiadać wyraźne zdjęcia i dobrze skonstruowane opisy.

Zobacz: RAPORT DELOITTE: MOBILNE METODY PŁATNOSCI KLUCZOWYM TRENDEM W 2015

Z roku na rok wzrasta zainteresowanie robieniem zakupów poprzez aplikacje mobilne – klient nie poprzestaje jednak tylko na nabyciu swojego produktu. Urządzenie mobilne okazuje się przydatne również do śledzenia przesyłki i upewniania się, że będziemy w domu w momencie jej dostarczenia. Zdecydowana większość użytkowników korzysta z tego potem ponownie w celu kupienia kolejnych towarów.

STATYSTYKI GOOGLE

Co raz większą popularność urządzeń mobilnych potwierdzają także statystyki przeglądarki Google. Ilość wpisów dotyczących właśnie spraw związanych z zakupami tylko w zeszłym roku podniosła się o 120%.
Klienci zdali sobie sprawę, że wszystkie szukane przez nich informacje znajdują się w jednym miejscu i mogą mieć do nich dostęp o każdej porze dnia i nocy. W opinii Google to w urządzeniu mobilnym rozpoczyna się większość zakupowych podróży i to tam, poprzez użycie reklam, sprzedawcy mogą przyciągnąć uwagę największej liczby klientów.

Opublikowany w UX

1 myśl na “Raport Nielsena: smartfony napędzają zaangażowanie

  1. Pingback:Raport: webrooming popularny wśród polskich konsumentów | EVIGO

Dodaj komentarz