W Pekinie Wal-Mart pomaga sprzedawać świeżą żywność online

Walmart Chiny

Po pięciu miesiącach od wprowadzenia świeżych produktów spożywczych do oferty wysyłkowej dla mieszkańców Szanghaju, serwis Yihaodian ogłosił, że będzie je dostarczał także na terenie Pekinu. Na razie mowa o owocach i warzywach, ale firma już planuje poszerzenie oferty o mięso i inne produkty. W przedsięwzięciu pomoże jej amerykański Wal-Mart.

„Ponieważ możemy liczyć na wsparcie logistyczne Wal-Martu, mamy możliwość wprowadzenia tych produktów do naszej oferty łatwiej i szybciej, niż inni przedsiębiorcy” – mówi Guo Dongdong, wiceprezes Yihaodian. Wal-Mart jest obecnie większościowym akcjonariuszem spółki – posiada 51-procentowy pakiet kontrolny.

Wsparcie Wal-Martu dla Yihaodian ma kilka form. Świeże owoce sprzedawane przez chińską spółkę przechowywane są w magazynach Wal-Martu, dzięki czemu Chińczycy oszczędzają na kosztach przechowywania towarów. Amerykańska firma posiada przy tym licencję na import świeżej żywności do Chin.

Serwis Yihaodian powstał w 2008 roku. W ciągu ostatnich pięciu lat spółka przeszła gwałtowny rozwój. „Mamy tysiąckrotnie więcej odwiedzin niż to było pięć lat temu, a liczba produktów w naszej ofercie wzrosła z trzech tysięcy do dwóch milionów” – mówi Yu Gang, założyciel i prezes zarządu spółki. Według niego, serwis odnotowuje dziennie ponad ponad 10 milionów odwiedzin.

Wal-Mart nie chce podzielić się wynikami sprzedażowymi Yihaodian, twierdzi jednak, że wskaźnik wzrostu obrotów firmy jest dwucyfrowy. Według Wal-Mart, chińska spółka ma obecnie dwukrotnie więcej klientów niż rok temu. Wynik sprzedażowy Yihaodian za rok 2012 jest szacowany na 224 milionów dolarów.

„Ponieważ rynek rozwija się tak dynamicznie, zamówienia przekroczyły nasze możliwości logistyczne. Obecnie budujemy setki tysięcy metrów sześciennych powierzchni magazynowej w Szanghaju i Donngguan” – tłumaczy Yu. Wspomina także, że w większych miastach firma zapewnia dostawę w dniu zamówienia, realizując 70% zleceń za pomocą własnej sieci dostawczej. „Wskaźnik zadowolenia naszych klientów wynosi 90%” – chwali się Yu.

 

Reklama

SCF 2017 Spring