Słowa nie wystarczą, w handlu online liczy się wyszukiwanie wizualne

visual search e-commerce

Ostatnie lata przyniosły prawdziwy wysyp wyszukiwarek wizualnych. Trudno się temu dziwić, bo według ostatnich badań aż 74% klientów e-sklepów online wolałoby przeszukiwać sieć za pomocą obrazów zamiast słów.

O tym, że czasem trudno słowami opisać wygląd wymarzonej sukienki lub stylowej lampy, na którą zazdrośnie spoglądaliśmy u znajomych, wie każdy e-zakupowicz. Badanie przeprowadzone przez WeSEE pokazuje, że 40% z nich chciałoby, aby więcej sklepów oferowało możliwość wizualnego wyszukiwania, a 15% badanych ma regularnie kłopoty z wyszukiwaniem tekstowym.

“Wykorzystanie tego rodzaju wyszukiwania w sklepach internetowych sprawia, że klienci mogą odkryć nową jakość robienia zakupów w sieci.” – tłumaczy Adrian Moxley, współzałożyciel WeSEE. – Istnieje mnóstwo sposobów, aby wykorzystać wyszukiwanie wizualne do zakupów w sieci. Można do tego wykorzystać np. technikę przeciągnij-upuść-kup” – dodaje.

Preferencje dotyczące wyszukiwania wizualnego zmieniają się wraz z wiekiem ankietowanych. Ci młodsi, w wieku 18-34 lat zdecydowanie częściej oczekują od sprzedawców graficznych i mobilnych rozwiązań. 40% badanych z tej grupy wiekowej używa urządzeń przenośnych do fotografowania produktów, których później szuka w e-sklepach. Aż 45% przyznaje, że bezpośrednie przekierowanie na strony handlowe po zrobieniu takiego „zakupowego” zdjęcia znacznie ułatwiłoby im życie. Natomiast 37% osób twierdzi, że nie miałoby nic przeciwko wykorzystywaniu opublikowanych przez nich w mediach społecznościowych zdjęć do reklamy kontekstowej. Okazuje się też, że 25% badanych docenia wartość reklam powiązanych tematycznie ze stronami, które właśnie odwiedzają.

Czy rozważałeś już wykorzystanie wizualnych wyszukiwarek w swoim biznesie?

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring