Wielokanałowy Staples powoli zmienia się w platformę e-commerce

Staples strategia sprzedaży internetowej

Amerykański sprzedawca akcesoriów biurowych otwiera w Seattle swoje centrum technologiczne, wspierające działalność e-commerce. Firma wykorzystująca do tej pory wiele kanałów sprzedaży powoli przepoczwarza się w biznes zorientowany przede wszystkim na internet.

To część zapoczątkowanej w ubiegłym roku strategii, która ma podnieść wyniki sprzedaży. „Staples chce wprowadzać innowacje w zakresie handlu online, a Seattle to hub technologiczny o poziomie innowacji jak w Dolinie Krzemowej. Centrum pozwoli nam skorzystać z doświadczenia najlepszych specjalistów w obszarze e-commerce” – czytamy w oświadczeniu firmy.

Biorąc pod uwagę rosnącą konkurencję na e-rynku, oraz zmieniający się pod wpływem cyfryzacji sektor artykułów biurowych, Staples zdecydował się zmniejszyć powierzchnię swoich marketów, na razie o 15%, i mocno zainwestować w e-commerce. Reorganizacja przyszła w samą porę. W drugim kwartale 2013 roku sprzedaż całkowita spadła o 2%.

Na razie inwestycje w e-commerce przyczyniły się do spadku przychodów. „Podnieśliśmy sprzedaż online, a przy tym udało nam się utrzymać kontrolę nad kosztami. Ale na wzrost zysków trzeba będzie poczekać, na razie zniwelowała je spadająca sprzedaż w sklepach tradycyjnych i za granicą” – uważa Ron Sargent, CEO Staples.

Staples to założony w 1986 roku sprzedawca artykułów i sprzętu biurowego, działający przez tradycyjne i internetowe sklepy w 26 krajach. Obroty spółki zatrudniającej ponad 50 tys. wsób w ubiegłym roku sięgnęły 24 mld dolarów.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring