Visa: Polacy lubią płacić mobilnie

visa mobile ecommerce platnosci

Według przygotowanego przez Visę raportu Digital Payments Study 2016 coraz więcej Polaków przekonuje się zarówno do bankowości mobilnej jak i płatności bezdotykowych.

Według raportu 79 proc. polskich konsumentów to użytkownicy płatności mobilnych – ludzie zarządzający swoimi pieniędzmi lub dokonujący płatności przy pomocy urządzenia mobilnego.

Badanie pokazuje również, że bankowość mobilna jest coraz popularniejsza wśród konsumentów, niezależnie od ich wieku. Po raz pierwszy korzysta z niej ponad połowa europejskich respondentów we wszystkich grupach wiekowych. Choć tzw. millennialsi są tu nadal najliczniejszą grupą, inne szybko nadrabiają zaległości. Najszybszy wzrost (33 proc.) notowany jest wśród osób w wieku 55-64 lata, podczas gdy dla millenialsów (wiek 18-34 lata) tempo wzrostu wynosi 24 proc..

Mobilni czyli świadomi

W Polsce liczba starszych użytkowników wzrosła w ostatnim roku o 11 proc.. Obecnie ponad połowa (55 proc.) badanych w wieku 55-64 lata korzysta z bankowości z poziomu urządzenia mobilnego, podczas gdy w 2015 r. było to 44 proc..

Rosnąca popularność bankowości mobilnej wśród respondentów w całej Europie oznacza również, że coraz więcej osób może łatwo kontrolować swoje wydatki i zobowiązania finansowe – dwie piąte (41 proc.) deklaruje, że regularnie sprawdza stan konta w internecie lub poprzez aplikację bankową.

– Dane Visa potwierdzają, że przyszłość płatności elektronicznych już nadeszła, a konsumenci, zarówno w Polsce, jak i w całej Europie, coraz chętniej korzystają z nowych metod płatności. W Visa uważamy, że smartfony i urządzenia ubieralne zapoczątkowały szerszy trend, w którym miliony urządzeń z dostępem do internetu pozwolą na łatwe i bezpieczne zintegrowanie codziennych płatności z niemal każdą technologią – powiedział Jakub Kiwior, dyrektor ds. rozwoju biznesu i marketingu w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Visa Europe.

Płatności zbliżeniowe motorem rozwoju

W Europie byliśmy ostatnio świadkami rynkowych premier usług Apple Pay w Wielkiej Brytanii, Francji i Szwajcarii, Samsung Pay w Hiszpanii i Android Pay w Wielkiej Brytanii. Widzimy też początek nowej ery płatności za pomocą urządzeń ubieralnych, takich jak zegarki i opaski czy nawet odzież z funkcjami „smart”. Jesteśmy przekonani, że ten trend będzie dalej nabierał rozpędu, umożliwiając konsumentom wybór pasujących do ich stylu życia urządzeń podłączonych do internetu, które pozwalają na dokonywanie płatności” – dodał.

Wzrost zainteresowania płatnościami elektronicznymi zbiega się w czasie z upowszechnianiem się technologii zbliżeniowej. Badanie wskazuje, że płatności zbliżeniowe są obecnie standardem we wszystkich grupach wiekowych. W Polsce ponad trzy czwarte (81 proc.) badanych posłużyło się w tym roku kartą zbliżeniową, podczas gdy w 2015 r. takich osób było 65 procent..

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring