Apsys Lab: nowoczesne rozwiązania zwiększają footfall

posnania-1

Właściciele centrów handlowych doskonale znają rynek, rozumieją potrzebę wprowadzania zmian i coraz chętniej wspierają innowacje – mówi Sławomir Murawski, dyrektor Apsys Lab

Retailnet.pl: Apsys Polska, w ramach struktury firmy, powołał zespół Apsys Lab, który zajmuje się nowoczesnymi rozwiązaniami dla centrów handlowych. Jak wyglądał dobór osób do tego działu?

Sławomir Murawski: Apsys Lab to zespół pracowników Apsys Polska o różnych specjalizacjach. Pracujemy nad wdrażaniem innowacyjnych rozwiązań w centrach handlowych budowanych i zarządzanych przez Apsys. Zajmujemy się czterema obszarami: customer experience, customer service, Digital Immersion – wszystkim, co związane jest z nowymi technologiami i mediami społecznościowymi oraz smart managementem. Każda z tych dziedzin ma swojego lidera, który analizuje i opracowuje nowe koncepcje, a także śledzi trendy i monitoruje rozwój rynku. Zespół jest zróżnicowany wiekowo. Mamy osoby doświadczone, a także młode – pasjonatów nowych technologii.

Czy wprowadzanie udogodnień i nowych rozwiązań technologicznych powoduje zwiększenie footfallu, wzrost obrotów najemców? Czy mogą one podnieść wartość centrum i przyciągnąć kolejnych klientów?

– Jesteśmy przekonani, że nowoczesne rozwiązania technologiczne będą miały wpływ na footfall i przychody. Dobry zarządca przewiduje takie rozwiązania i dostosowuje do nich swój obiekt handlowy. Naszym credo w Apsys Lab jest: ” Wyobraźmy sobie jutro”. W branży retail jest to coraz ważniejsze. Wygra ten deweloper, właściciel centrum handlowego, który umie analizować i antycypować kierunki rozwoju, biorąc pod uwagę nowe zjawiska na rynku i zmiany w zachowaniach konsumentów.

Posnania zostanie otwarta za niecały miesiąc. Będzie jednym z najbardziej innowacyjnych obiektów handlowych w Polsce i Europie Środkowej. Czy będzie to realna i wirtualna galeria handlowa?

– Posnania będzie pierwszym centrum, w którym zastosowane zostaną opracowane przez nas technologie. To przede wszystkim centrum handlowe, w którym customer experience został dopracowany w najdrobniejszych szczegółach. Zarówno architektonicznie, jak również technologicznie. Zastosujemy tu opracowaną przez Apsys Lab koncepcję Digital Immersion, która obejmuje zaawansowane rozwiązania technologiczne i cyfrowe. Ważną częścią koncepcji jest sieć 22 ekranów, w tym także o bardzo dużych rozmiarach i niestandardowych kształtach. Są to m.in. ściany kinetyczne, ekrany LED i HD LCD oraz oprogramowanie i dedykowane aplikacje do ich obsługi. System ten służy 3 celom: zabawie i rozrywce, komunikacji z klientami, a także jest nośnikiem kampanii promocyjnych i reklamowych centrum oraz najemców.

Zaraz po wejściu do centrum, w Atrium, znajduje się spektakularny, pierwszy w Europie, transparentny ekran eliptyczny o wymiarach 9,7 m x 9,2 m. W Rotundzie znajdzie się 48-metrowej długości i około 1,5-metrowej wysokości ekran owalny oraz totem LED wielkości 1,7 m x 9,7 m. Będzie też 7 ścian kinetycznych, oraz ekrany i monitory rozmieszczone w różnych miejscach centrum Całością zarządzać będzie dedykowane oprogramowanie. Opracowaliśmy także specjalne aplikacje oraz trójwymiarowe animacje. Ten koncept pozwala markom obecnym w Posnanii korzystać z infrastruktury technologicznej i w niebanalny, interesujący sposób komunikować klientom swoje kampanie i nowe produkty. Dzięki nim marki zyskają dostęp do technologii wdrożonych w Posnanii i możliwość interakcji z klientami, a klienci otrzymają komunikat handlowy w ciekawy i bardziej angażujący sposób. Będzie to możliwe między innymi dzięki aplikacjom wykorzystującym rzeczywistość rozszerzoną.

Apsys zarządza ponad 20 centrami handlowymi w Polsce. Czy przekonanie właścicieli do wdrożenia i zastosowania nowoczesnych technologii jest łatwym procesem?

– Na początku nie było to łatwe, ale właściciele doskonale znają rynek, rozumieją potrzebę wprowadzania zmian i coraz chętniej wspierają innowacje. Dlatego nasz zespół buduje katalog najlepszych praktyk i wciąż tworzy nowe rozwiązania. Część z nich wprowadziliśmy w łódzkiej Manufakturze, która była pionierem we wdrożeniu np. usługi hands free shopping. Nasze projekty zostały także wdrożone w Posnanii. Będą z nich czerpać wszystkie centra tworzone przez Apsys, zarówno w Polsce, jak i we Francji.

Obecnie dużo mówi się o centrach handlowych typu „smart center” Czym takie projekty galerii handlowych powinny się wyróżniać na tle innych obiektów?

– „Smart centres” to optymalizacja, nowe technologie i zielone rozwiązania. Ekologiczne technologie, które są sercem „smart centres”, pozwalają minimalizować zużycie prądu, energii cieplnej (gazu), racjonalnie wykorzystywać i oszczędzać wodę oraz gospodarować odpadami, zmniejszać emisję substancji niszczących warstwę ozonową, utrzymywać porządek i dbać o tereny zielone. „Smart” oznacza także ekologiczne podejście do transportu. Takie centra zapewniają integrację transportu miejskiego z indywidualnym, czyli samochodami oraz rowerami. Żywym przykładem „smart center” jest Centrum Posnania – obiekt wybudowany i zarządzany ekologicznie i przy użyciu energooszczędnych materiałów.

Reklama

SCF 2017 Spring