Raport: Desktop najbardziej przychodowym kanałem, najwięcej ruchu z mobile

m commerce polska

Według raportu przygotowanego przez Smartinsights mobile odpowiada za przytłaczającą większość ruchu w e-commerce. Desktop tymczasem pozostaje najbardziej dochodowym kanałem cyfrowej sprzedaży.

Raport przygotowany przez Smartinsights wskazuje, że desktopy i laptopy odpowiadają za 63 proc. przychodów sklepów interneotwych. Urządzenia mobilne generują w sumie 37 proc, odpowiednio 21 proc. w przypadku smartfonów i 16 za pośrednictwem tabletów. Nie oznacza to jednak, że firmy mogą nie martwić się o optymalizację doświadczenia użytkowników mobilnych.

Mobile przegląda, desktop kupuje

To samo badanie wskazuje, że 42 proc. wszystkich sesji na stronach internetowych sprzedawców generowane jest właśnie przez smartfony a 17 proc przez tablety. Choć desktop wciąż odpowiada za 41 proc. sesji, to kanał mobilny generuje 59 proc. odsłon.

Badanie zostało przeprowadzone przez agencję Wolfgang digital na próbie 87 milionów odsłon, które odpowiadały na 230 milionów dolarów przychodu dla badanych sklepów internetowych.

Według danych firmy Google ilość wyszukiwań związanych z zakupami wzrosła w kanale mobile o 120 proc. w zeszłym roku. Klienci sięgają po smartfony w wielu, kluczowych z punktu widzenia retailerów momentach – gdy chcą się czegoś dowiedzieć o produkcie, kupić go lub kupić ponownie.

Pierwszy krok podróży zakupowej

Według firmy Google kanał mobilny często jest pierwszym etapem podróży zakupowej. Gigant retailowy Target wskazuje, że 75 proc. klientów rozpoczyna swoją podróż zakupową właśnie na swoich smartfonach a 30 proc. ludzi, którzy kliknęli w mobilną reklamę, kończy swoją podróż zakupową w sklepie.

Smartfony są także wykorzystywane przy podejmowaniu decyzji zakupowej w sklepach. W tej chwili w sklepach po smartfony sięga 82 proc. ich posiadaczy. Niemal 25 proc z nich stwierdziło, że zdarzyło im się zmienić zdanie już w kolejce do kasy. Liderem w dziedzinie badania wykorzystania smartfonów w sklepie jest Sephora. Firma zachęca do skanowania produktów na półkach przy pomocy zainstalowanej na smartfonie aplikacji, aby zapoznać się z recenzjami użytkowników oraz dodatkowymi informacjami o produkcie.

Reklama

SCF 2017 Spring