Bluerank: VR zapewnia wyjątkowe doświadczenia klienta

rozszerzona-rzeczywistosc

W marketingu coraz większą uwagę zwraca się na doświadczenia konsumenta. Jeśli poczuje się zaskoczony albo zachwycony produktem/usługą to bardzo prawdopodobne, że między nim a marką wytworzy się silna emocjonalna więź.

VR umożliwia doświadczenia nie tylko w dowolnym miejscu i czasie, ale też takie, które nie byłyby możliwe w realnym świecie. Może to dać znaczącą przewagę nad konkurentami na rynku. Dla polskich producentów gier czy aplikacji VR to doskonałe wyzwanie. Poza przecież czysto rozrywkową funkcją gamingu, otwiera się olbrzymie pole do wirtualnych wycieczek po niedostępnych miejscach, budowanie zupełnie nowych wrażeń wizualnych – mówi Jacek Kotarbiński. Z kolei Artur Kurasiński twierdzi, że „VR dopiero zacznie mieć znaczenie dla marketerów w Polsce. (…) To nie jest ten moment, kiedy cokolwiek można zaplanować, ponieważ w Polsce w zasadzie nie ma jeszcze powszechnego dostępu do technologii VR w rozumieniu masowego klienta końcowego”.

Co Polacy wiedzą o Virtual Reality?

Dzięki wirtualnej rzeczywistości użytkownicy wchodzą w interakcję z symulowanym komputerowo środowiskiem. VR zyskuje coraz bardziej na popularności i dotyczy niemalże każdej dziedziny życia. Dzięki tej technologii nauczyciele zabierają uczniów nawet na Mount Everest, a turyści mogą cofnąć się w czasie o 1000 lat, by zobaczyć miejsce, w którym właśnie spędzają wakacje.

Z VR aktywnie korzystają już dziennikarze New York Times, deweloperzy czy chirurdzy. Nie bez powodu rok 2017 w USA był już zapowiadany jako rok Virtual Reality. Wkrótce ta technologia może stać się naszą codziennością, także w Polsce. Okazuje się, że 34 proc. Polaków wie, czym jest wirtualna rzeczywistość, aż 56 proc. badanych chciałoby w przyszłości kupić sprzęt VR, a 65 proc. osób, które już korzystało z tego typu urządzeń, chciałoby przetestować je ponownie.

Retailerzy sięgają po nowości

Już w tej chwili po wirtualną rzeczywistość coraz częściej sięga branża retail. Jedną z takich firm jest Wayfair. Internetowy sprzedawca mebli oraz wyposażenia domowego udostępnił aplikację wykorzystującą wirtualną rzeczywistość.

Aplikacja umożliwia projektowanie wystroju tarasu przy użyciu mebli z oferty sklepu. Aplikacja pozwala zobaczyć trójwymiarowy obraz otoczenia, w tym konkretnym przypadku tarasu oraz mebli wybranych do jego umeblowania.

Konsumenci mogą wybrać spośród 85 różnych produktów podczas meblowania swojego tarasu lub patio. Dzięki zastosowaniu aplikacji możliwe jest oglądanie towarów pod różnym kątem oraz przy zmieniającym się oświetleniu. Aplikacja ma możliwość interpretowania fizycznego ruchu użytkownika, przez co możliwe jest, na przykład, zaglądanie pod zakupioną kanapę.

W tej chwili aplikacja jest dopiero w fazie testów, jednak firma docelowo chce umożliwić zakupy przy użyciu tej platformy. W najbliższej przyszłości ilość produktów możliwych do oglądania za pomocą okularów wirtualnej rzeczywistości ma zostać powiększona.

Aplikacja wymaga do działania okularów wirtualnej rzeczywistości Oculus Rift. Jest to jedna z siedmiu aplikacji dostępnych na tę platformę, które nie są powiązane z graniem. Wykorzystanie technologii wirtualnej oraz rozszerzonej rzeczywistości wciąż jest mało popularne wśród światowych retailerów, brakuje też badań potwierdzających, że takie rozwiązania mają realny wpływ na sprzedaż.

Reklama

SCF 2017 Spring