Zalando otwiera się na lokalnych sprzedawców

zalando aplikacja mobilna

Zalando udostępnia swoją platformę internetową niewielkim, lokalnym retailerom.

Otwarcie jest częścią całościowej stategii sklepu internetowego, która ma na celu połączenie światów online i offline, w ramach której sklep integruje się ze sprzedawcami stacjonarnymi.

Lokalni sprzedawcy mogą nawiązać współpracę z platformą ecommerce’ową Zalando poprzez oprogramowanie firmy Gaxsys. Sklepy mogą akceptować zamówienia składane na Zalando i obsługiwać ich odbiór w swoim lokalnym punkcie.

Bez oporów między online i offline

– W ten sposób Zalando staje się rozwiązaniem dla niedużych graczy, dla których wejście do internetu może stanowić wyzwanie – wskazuje Jan Bartels, wiceprezes ds. logistyki w Zalando – W naszym odczuciu przyszłość handlu to bezproblemowe przejścia między różnymi kanałami, bez różnicy, czy dane ubrania lub dodatki dostępne są online, czy w lokalnym sklepie.

Obecnie trwają testy usługi. Zalando już w tej chwili uruchomiło usługę łączenia swojej platformy z dużymi brandami, takimi jak Adidas. Strategiczne partnerstwo z marką adidas jest kolejnym krokiem w rozwoju platformy modowej w kierunku integracji handlu offline z online.

Bez własnych sklepów stacjonarnych

– Pracujemy nad rozwiązaniem, które połączy Zalando ze światem tradycyjnej sprzedaży offline. Nie planujemy jednak otwierać własnych sklepów stacjonarnych. Chcemy, żeby klient mógł wybrać i kupić produkt na naszej platformie, a następnie odebrać go w pobliskim sklepie stacjonarnym należącym do jednej z 1,5 tys. marek, z którymi współpracujemy. Naszym celem jest uruchomienie tej usługi do 2020 roku. Najpierw musimy ją bardzo dokładnie przetestować – mówił niedawno w wywiadzie udzielonym redakcji Evigo.pl Tomasz Ebbig, Senior Brand Manager Poland & United Kingdom, Zalando.

Pilotażowa współpraca z pierwszym międzynarodowym partnerem – marką adidas, jest pierwszym krokiem w tym kierunku. Dzięki integracji, adidas udostępni na Zalando asortyment ze swojego sklepu w Berlinie przy Tauentzienstraße.

Dla konsumentów coraz bardziej istotna jest możliwość znalezienia na jednej platformie wszystkich elementów garderoby, niezależnie od miejsca, w jakim się znajdują. Jeśli pilotażowa współpraca okaże się sukcesem, Zalando będzie rozwijać swoją długofalową wizję stworzenia sieci marek i sklepów dla klientów w całej Europie.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring