Twitter koncentruje się na rozwoju narzędzi reklamowych

Twitter ecommerce

Twitter ogłosił złożenie wniosku o wprowadzenie spółki na giełdę. Dla twitterowych reklamodawców oznacza to, że firma będzie dążyć do zapewniania jak największych zysków za pomocą swoich narzędzi reklamowych. Niedawne przejęcie MoPub, firmy specjalizującej się w reklamie mobilnej, zdaje się być pierwszym krokiem w tym kierunku.

Internet zawrzał od spekulacji na temat zysku generowanego przez Twitter oraz wyceny wartości firmy. Spółka skorzystała z uproszczonej procedury wejścia na giełdę, przewidzianej dla przedsiębiorców osiągających rocznie dochód poniżej jednego miliarda dolarów. Dzięki temu, może wstrzymać się z ujawnieniem swoich wyników finansowych. Musi je jednak przedstawić na trzy tygodnie przed skierowaniem oferty do inwestorów i analityków.

Twitter ogłosił swoją decyzję kilka dni po informacji o przejęciu MoPub. Kierownictwo firmy ma nadzieję, że inwestycja pomoże im lepiej zrozumieć bieżące trendy w branży. Obie firmy stawiają przede wszystkim na technologie mobilne, stąd cała procedura wejścia na giełdę będzie różnić się od tej, którą zastosował Facebook.

„Możemy z przyjemnością ogłosić, że MoPub zgodził się na przejęcie przez Twitter. Tak jak oni, stawiamy w pierwszym rzędzie na technologie mobilne od samego początku, co czyni nas naturalnymi partnerami” – powiedział Jim Payne, prezes MoPub.

Kierownictwo Twittera chce użyć technologii opracowanej przez MoPub do rozszerzenia dostępności reklam na cały mobilny „ekosystem”, oraz wprowadzić możliwość kupowania powierzchni reklamowej bezpośrednio przez aplikację. Technologia MoPub już w tej chwili pozwala reklamodawcom na zarządzanie źródłami reklamy.

Na faktyczne wejście Twittera na giełdę będziemy jednak musieli jeszcze poczekać. Facebook ogłosił swoją decyzje w tej sprawie w lutym 2012 roku, jednak z faktycznym wejściem na giełdę czekał aż do maja. Jest dużo spekulacji na temat faktycznego terminu, jeśli jednak Twitter przyjmie taktykę Facebooka, wszystko wskazuje na to że będzie to grudzień tego roku. Do tego czasu firma skupi się na generowaniu zysku poprzez serwisy reklamowe.

tekst opracował Grzegorz Pawłowski

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring