Nowe usługi wideo na Facebooku szansą rozwoju dla sektora e-commerce

Facebook detaliści internetowi

Facebook testuje nową funkcję, która automatycznie uruchamia pliki wideo pojawiające się w aktualnościach użytkowników. Ten mały krok Facebooka może okazać się prawdziwym skokiem dla reklamodawców.

Facebook będzie na razie testował reakcje użytkowników na nową opcję wyświetlania plików wideo na urządzeniach mobilnych. Dzięki niej widoczne w aktualnościach filmy będą uruchamiać się od razu, w wersji z wyciszonym dźwiękiem. Jeśli film nas nie zainteresuje, wystarczy przejść do kolejnej publikacji. Jeśli natomiast będziemy go chcieli zobaczyć w lepszym widoku i z dźwiękiem, wystarczy wybrać publikację. Funkcję automatycznego startu filmów będzie też można zupełnie wyłączyć – podaje Facebook na swojej stronie.

Do tej pory reklama wideo w serwisie ograniczyła się do kontekstowych okien na bocznych banerach, lub plików promowanych przez profile sponsorowane, jednak obie opcje do uruchomienia filmu wymagały kliknięcia. Na auto-odtwarzanie już od dłuższego czasu czekali reklamodawcy, którzy spodziewają się, że to początek zmian, pozwalających im wykorzystać Facebooka jako skuteczne narzędzie do podniesienia oglądalności krótkich spotów reklamowych.

Choć niektórzy obawiają się, że automatyczne puszczanie filmów uruchomi też lawinę wysokich rachunków za transfer, spowolni działanie urządzeń, lub po prostu wywoła awersję do serwisu, Facebook uspokaja, że pracuje nad rozwiązaniami optymalnymi technicznie i użytkowo.

Póki co nowa funkcja będzie dostępna na wybranych profilach, w tym stronach wykonawców muzycznych. Pytanie kiedy i ile za nowe możliwości będą mogli zapłacić reklamodawcy?

Reklama

SCF 2017 Spring