Walmart rozwija obecność w mediach społecznościowych i zakłada profil na Instagramie

Walmart Instagram e-commerce

Amerykański detalista Walmart założył swoje konto na Instagramie, należącej do Facebooka platformie do publikacji zdjęć, która ostatnio cieszy się także rosnącą popularnością wśród firm z sektora e-commerce.

Choć na razie spółka zdążyła dodać do swojego profilu zaledwie cztery zdjęcia, ma już 4 tys. obserwatorów. Z kolei założony na Facebooku profil sklepu cieszy się ponad 33-milionową publicznością. Firma ma też swoje konta na Twitterze, Youtubie, i Pinterest.

To właśnie ten ostatni kanał okazał się strzałem w dziesiątkę – tam na głównym profilu firmy znajdziemy 72 boardy i ponad 31 tys. fanów. Walmart wykorzystuje konto nie tylko do eksponowania oferty produktów, ale też łączenia ich z przydatnymi poradami, przepisami, czy recenzjami, co według firmy, pomaga jej umacniać relację z klientami. Wśród pozostałych kont amerykańskiego sprzedawcy są m.in. profile sklepu w Gwatemali, Hondurasie, El Salwadorze, czy Kanadzie.

Wchodząc na Instagram Walmart podążą za trwających od kliku lat trendem. Na fali popularności mediów społecznościowych lwia część firm decyduje się na wirtualną tożsamość i związane z nią, nowe możliwości dotarcia do odbiorców. Ostatnio kultowy projektant Oscar de la Renta pokazał swoją jesienną kolekcję właśnie na Instagramie, a nie jak zazwyczaj – w magazynie Vogue. Natomiast modowy e-detalista Asos pozwala klientom na publikację własnych stylizacji na swoim koncie w serwisie.

A czy Twoja firma jest już obecna na Instagramie?

tekst opracowała Agata Kłapeć

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring