Inditex na fali wzrostu dzięki ekspansji sprzedaży online

Inditex online retailing

Hiszpański koncern odzieżowy Inditex ogłosił dziś wyniki finansowe ze pierwsze półrocze 2013 r. Sprzedaż spółki wyniosła 7,7 mld euro, co oznacza sześć procent wzrostu rok do roku, natomiast zysk netto wzrósł do 951 mln euro. Skok przychodów idzie w parze z rozwojem internetowego kanału sprzedaży grupy.

Marki ubraniowe należące do koncernu Inditex obecnie mają swoje platformy w 24 krajach. Pod koniec sierpnia e-sklep w Rosji otworzyła Zara. Od lata działają też kanadyjskie strony Zara Home i Massimo Dutti.

Pierwsze półrocze przyniosło również otwarcie 95 tradycyjnych sklepów w 40 krajach. W Niemczech zadebiutowała marka Pull & Bear, a w Japonii Zara Home. Marka w drugim półroczu planuje też wejść na rynek szwedzki, a ubraniowa Zara otworzyć swoje pierwsze sklepy w amerykańskim Seattle i południowoafrykańskim Port Elisabeth. W sumie na całym świecie koncern prowadzi już ponad 6,1 tysiąca tradycyjnych sklepów.

Według raportu okresowego, w ciągu pierwszego półrocza hiszpański detalista zatrudnił ponad 10 tys. nowych pracowników, a łącznie daje dziś pracę 122 tys. ludzi na całym świecie. Spółka przypisuje ten wzrost po części zwiększeniu swojej powierzchni sprzedażowej i dystrybucyjnej w Hiszpanii o 200 tys. mkw. Warte 450 mln euro inwestycje wiążą się z zagraniczną ekspansją sklepów należących do spółki – podaje Inditex.

Zysk netto Grupy wyniósł w ubiegłym roku 2,3 mld euro i był o 22 proc. większy niż w roku 2011. Jedyne potknięcie w tryumfalnym marszu Iditexu miało miejsce tej wiosny. Od lutego do kwietnia zysk netto firmy wzrósł zaledwie o 1,4 proc. (licząc rok do roku) i wyniósł 438 mln euro. Szefowie firmy tłumaczyli tę zadyszkę przedłużającą się zimą oraz wahaniami kursów walut.

tekst opracowała Agata Kłapeć

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring