Wielka Brytania najbardziej rozwiniętym rynkiem online

Cushman&Wakefield online

Wielka Brytania zajęła pierwsze miejsce na liście najlepiej rozwiniętych rynków online. Ranking opublikowany został w raporcie Global Perspective on Retail, sporządzonym przez firmę Cushman & Wakefield. Autorzy publikacji, analizując globalny rozwój e-handlu, przyjrzeli się rynkom online w ponad 100 krajach.

Sporządzając raport, Cushman & Wakefield wziął pod uwagę kilka czynników, które mają wpływ na sprzedaż internetową. Opierając się na danych z różnych źródeł i biorąc pod uwagę rozmiar rynku, opracowano wyważony wskaźnik, według którego sklasyfikowane zostały poszczególne kraje. Wzięto pod uwagę m.in. wartość całościową sprzedaży online, jej udział w handlu ogólnokrajowym oraz wzrost tego udziału. Wyniki pokazują, że najlepiej rozwinięty pod tym względem jest rynek brytyjski. Zaraz za nim plasują się Niemcy, Francja, Holandia, Korea Południowa, Japonia, Szwajcaria oraz rynki skandynawskie. Wielka Brytania zawdzięcza swoją wysoką pozycję głównie silnemu wskaźnikowi sprzedaży online w odniesieniu do liczby obywateli, znacznemu udziałowi sprzedaży internetowej w obrocie całościowym, a także otwartości na nowych internetowych detalistów i na media społecznościowe.

Autorzy raportu szacują, że wartość globalnego rynku e-commerce osiągnęła w zeszłym roku 580 mld dol., a w przeciągu ostatnich pięciu lat wzrosła więcej niż dwukrotnie. Oczekują, że wzrost będzie trwał, szczególnie dzięki wysokiej dynamice sprzedaży w rejonie Azji i Pacyfiku. W ciągu ostatnich trzech lat rynek e-commerce rósł średnio o 18% rocznie, a w przeciągu pięciu lat udział handlu online w globalnym obrocie wzrósł z 2,2% do 4%.

Czołówka rankingu zdominowana jest nadal przez europejskie, azjatyckie i północnoamerykańskie kraje rozwinięte. „Dokonywanie zakupu online wymaga przeważnie płatności kartą kredytową. Popularność tej metody jest różna w zależności od rejonu świata. W gospodarkach rozwiniętych, takich jak Singapur, Korea Południowa, czy kraje europejskie częściej płaci się kartą, co wpływa na to, że tamtejsi klienci są bardziej skłonni dokonywać transakcji online” – czytamy w raporcie. Jednak według analityków  Cushman & Wakefield, obraz globalnego rynku e-handlu będzie ulegał przekształceniom, gdyż największy potencjał wzrostu prezentują rynki wschodzące. Oczekuje się, że w nadchodzących latach najwięcej zyskają kraje azjatyckie. To one odpowiadają za najsilniejszy wzrost sprzedaży online w przeciągu ostatnich pięciu lat. W latach 2009-2012 wyniósł on 33,9%.

Reklama

SCF 2017 Spring