Gap planuje zwiększenie sprzedaży internetowej o miliard dolarów

Gap sprzedaż internetowa

Gap planuje zwiększyć sprzedaż internetową i dalej rozwijać sieć salonów stacjonarnych. Jak zapowiedział Glenn Murphy, prezes spółki, biznesplan na kolejne trzy lata zakłada wzrost obrotów z e-handlu o jeden mld dol. oraz otwarcie tysiąca  kolejnych sklepów. Murphy zaprezentował strategię firmy na lata 2014-2016 podczas organizowanej przez Goldman Sachs konferencji poświęconej tematyce światowego handlu, czyli Global Retailing Conference.

Globalny potentat handlu odzieżą skupi się na usprawnieniu dystrybucji i logistyki, a także na rozwoju sieci sprzedaży wielokanałowej. To ostatnie oznacza przede wszystkim lepszą integrację witryny internetowej z siecią stacjonarną. Według Glenna Murphy, platforma internetowa może być kluczowym narzędziem, które napędzi ruch w salonach stacjonarnych. Aby to osiągnąć, należy jednak dostarczyć klientowi jak najbardziej pełnej i aktualnej informacji o dostępności produktu oraz umożliwić jego rezerwację online. „Gdy na stronie internetowej pojawia się informacja, że towar nie jest dostępny, klient pomyśli, że dotyczy to również zasobów sklepu stacjonarnego, co oczywiście przeważnie nie jest prawdą. Klient jednak nie musi tego wiedzieć, ponieważ nie zna kulis naszego systemu magazynowania i dystrybucji” – tłumaczył Murphy. Gap zamierza wygenerować większy ruch w salonach sprzedaży zamieszczając na stronie internetowej pełną informację nie tylko o produktach, które są dostępne online, ale także o tych, które można zamówić i odebrać na miejscu. Wprowadzone zostały więc nowe funkcjonalności, takie jak „rezerwuj w sklepie”. Pozwala ona klientowi zarezerwować przez internet dany produkt, który przez 24 godziny będzie na niego czekał w najbliższym sklepie, w przymierzalni albo przy kasie.

Gap wprowadza też funkcję „znajdź w sklepie” albo „dostarcz ze sklepu”. Ta pierwsza dostępna jest dla marek: Gap, Banana Republic, Old Navy, Athleta i Piperlime. Pozwala nabywcy sprawdzić przez smartfona czy i w którym sklepie może znaleźć dany produkt. Opcja „dostarcz ze sklepu” daje klientowi możliwość zamówienia towarów, które oznaczone są w internetowym magazynie jako niedostępne. Aby usprawnić sprzedaż i zachęcić klientów, Gap zamierza również spersonalizować witrynę pod kątem indywidualnego użytkownika. W tym celu wykorzysta tzw. Big Data, czyli duże zbiory danych o użytkownikach sieci, których przetworzenie dokonane za pomocą specjalistycznego oprogramowania pomaga odkrywać trendy i optymalizować proces sprzedaży.

Gap planuje również ekspansję poprzez rozbudowę sieci stacjonarnej. W tym roku powstanie 18-20 nowych sklepów w Japonii. W ciągu pięciu lat planowane jest również otwarcie 100 outletów w Chinach. W tym roku ma powstać ich siedem.

Gap jest globalnym producentem i sprzedawcą odzieży, akcesoriów oraz kosmetyków dla mężczyzn, kobiet i dzieci. W skład jego portfolio wchodzą marki takie jak: Gap, Banana Republic, Old Navy, Piperlime, Athleta, czy Intermix. W ubiegłym roku przychody firmy wynosiły 15,7 mld dol.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring