Allpago pomaga ominąć brazylijską blokadę transakcji międzywalutowych

ecommerce w Brazylii

Brazylijska firma Allpago, oferująca usługi pośrednictwa w płatnościach dla przedsiębiorców internetowych, pomaga detalistom dotkniętym blokadą transakcji typu Dynamic Currency Conversion (DCC). DCC jest to usługa finansowa, która ułatwia dokonywanie płatności w obcej walucie za pomocą karty kredytowej. Na zablokowanie tego typu operacji zdecydowało się kilka brazylijskich banków.

Zgodnie z rekomendacją brazylijskiego stowarzyszenia zrzeszającego operatorów kart kredytowych, Abecs, dwa najważniejsze brazylijskie banki, Itaú i Bradesco nie stosują już systemu DCC w wypadku płatności dokonywanych kartą kredytową. Ricardo Viera, dyrektor wykonawczy Abecs zarekomendował, aby banki nie akceptowały transakcji międzywalutowych. Powodem wydania zalecenia była coraz większa liczba skarg od brazylijskich konsumentów. „Dokonywali oni zakupów w realach brazylijskich, ale otrzymywali rachunek w dolarach, wraz z naliczonym podatkiem od płatności w obcych walutach w wysokości 6,38%, którym obłożone są zagraniczne transakcje. Było to przyczyną wielu zażaleń w biurze ochrony konsumenta” – wyjaśnia Viera.

Zablokowanie transakcji DCC może stanowić problem dla sektora e-commerce. Przedsiębiorcy, którzy nie chcą rezygnować z rynku brazylijskiego mogą korzystać z usług Allpago, aby ominąć blokadę. Firma ta oferuje pośrednictwo w płatnościach dokonywanych lokalnymi kartami kredytowymi w brazylijskich realach i  nie korzysta z transakcji typu DCC. Oferuje też alternatywne metody płatności, takie jak  Boleto Bancário czy lokalny PayPal.

„80% brazylijskich klientów stosuje narodową walutę przy zakupach online. Jeśli zatem przedsiębiorca nie ma możliwości zaakceptowania płatności, może odnotować spadek obrotów. Duża część międzynarodowych firm nie w pełni zdaje sobie sprawę z tego, że transakcje wydanymi w Brazylii kartami kredytowymi ograniczone są do lokalnej waluty. Sprzedawcy muszą zatem korzystać z dodatkowych narzędzi, aby przyjmować tego typu płatności. Bez nich jest praktycznie niemożliwe prowadzenie sprzedaży online w Brazylii. Alternatywą metodę stanowi  Boleto Bancário, czyli wiodący pośrednik płatności na rynku brazylijskim” – czytamy na stronie spółki.

Firma Allpago powstała w 2008 r. Jest brazylijskim pośrednikiem transakcji, który obsługuje przedsiębiorców zagranicznych. Oferuje transparentność procesu płatności, spersonalizowany i wielojęzyczny interfejs konsolowy w XML oraz dostępność 24 godziny na dobę. Allpago posiada stacjonarne biura w Brazylii i w Niemczech, centrala firmy pracuje więc w dwóch strefach czasowych.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring