Barclays wzbogaca swoją aplikację do płatności mobilnych

płatności online

Brytyjski bank Barclays zaktualizował swoją aplikację płatności mobilnych, PingIt. Nowa funkcja, BuyIt, ma umożliwić klientom kupowanie produktów bezpośrednio z billboardów, prasy, a nawet reklam telewizyjnych.

Jak twierdzą przedstawiciele Barclays, „BuyIt wypełnia lukę pomiędzy reklamą a sprzedażą, umożliwiając klientom zakup dóbr i usług bezpośrednio przez reklamę.” Aplikacja korzysta z kodów QR, co oznacza, że użytkownicy mogą teraz kupić produkt za pomocą swojego telefonu, używając jedynie „sześciu kliknięć, z których pięć to cyfry kodu identyfikacyjnego klienta.” Korzystając z funkcji Check Out, klient może zapłacić swoje rachunki i faktury, skanując umieszczone na nich kody QR.

Dodanie nowych funkcji to krok milowy dla PingIt. Dzięki nim aplikacja z prostego systemu płatności peer-to-peer awansowała na pełnoprawną i wygodną platformę płatności mobilnych. Dodatkowo, uczyniła z reklamy kolejny kanał sprzedaży bezpośredniej.

Mike Walters, szef działu transakcji korporacyjnych w Barcleys, wyjaśnia: „Dla biznesów zorientowanych na sprzedaż mobilną jest to świetny sposób na zwiększenie konwersji, przy jednoczesnym ograniczeniu błędów systemu płatności”. Walters twierdzi też, że nowa aplikacja ułatwi wejście na rynek m-commerce nowym graczom, ponieważ oferuje im łatwą w obsłudze platformę płatności o niskim ryzyku.

Działanie systemu polega na włączeniu oprogramowania Barclays do API sklepu. Od tego momentu Barclays nadzoruje całą operację: klient potwierdza transakcję, a bank przelewa pieniądze do sprzedawcy. Cała transakcja jest chroniona modułami bezpieczeństwa Barclays.

Wzbogacenie PingIt to kolejny krok Barclays w kierunku płatności mobilnych, czyniące je prostszymi i bardziej dostępnymi dla klientów. Mimo że specjaliści nie zawsze odnoszą się do technologii kodów QR z sympatią, Barclays wydaje się być bardziej skupiony na elemencie zaufania. W ten sposób bowiem umożliwia klientowi korzystanie z czegoś, co już zna.

Ping it może pochwalić się liczbą pobrań przekraczająca 1,8 miliona, z czego 13% to klienci niekorzystający z usług Barclays. Do tej pory przez system przeszło ok. 2,3 miliona płatności, przy średniej wartości jednej transakcji wynoszącej ok. 70 funtów.

Barclays to międzynarodowy koncern bankowo-finansowy z siedzibą w Londynie. Firma oferuje usługi bankowe, inwestycyjne i kredytowe. Prowadzi interesy w ponad 50 krajach i ma obecnie około 48 milionów klientów. Pod koniec 2011 Barclays był plasowany na siódmym miejscu wśród największych banków świata.

Reklama

SCF 2017 Spring