Luksusowy Nordstrom walczy o młodszych klientów

Nordstrom strategia online

W obliczu spadków utrzymujących się na rynku sprzedaży dóbr luksusowych, amerykański detalista Nordstrom próbuje przyciągnąć do swoich sklepów nieco młodszą klientelę

Młodzi ludzie w wieku 20-30 lat dla sprzedawców luksusowych marek nie stanowią obecnie grupy priorytetowej. Wkrótce może się to zmienić, bo klienci w tym właśnie przedziale wiekowym stanowią rosnący potencjał. Z badań przeprowadzonych przez firmę Unity Marketing wynika, że w latach 2018-2020, to właśnie pokolenie Y będzie najczęściej nabywać towary z górnej półki.

Na razie młodzi są znacznie mniej przywiązani do konkretnych marek niż pokolenie ich rodziców czy dziadków, które dziś najczęściej kupuje w luksusowych sieciach handlowych. Dwudziesto i trzydziestolatkowie sprawniej poruszają się wśród ofert konkurencji, a jakość towarów i obsługi klienta w sklepie, traci dla nich na znaczeniu na rzecz niższych cen, bardziej aktualnych trendów i sprzedaży online.

Tą prawidłowość zauważył m.in. Nordstrom, który w 2011 zmienił swoją zachowawczą strategię sprzedaży. Do 2016 roku detalista chce podwoić liczbę swoich sklepów outletowych z markową odzieżą. „W drugim kwartale 2013 roku sprzedaż w 127 outletach Nordstrom Rack wzrosła o 12% rok do roku” – czytamy w komunikacie firmy.

Aby zwiększyć bazę konsumentów detalista w 2011 roku przejął też HauteLook.com, stronę sprzedaży błyskawicznej (flash sale), a także udostępnił klientom aplikacje mobilne. Natomiast w pierwszej połowie tego roku detalista rozpoczął regionalną kampanię reklamową, skierowaną do potencjalnych, młodych klientów z poza wielkich miast.

Od ubiegłego roku wybranych sklepach, a także online sprzedawca oferuje ubrania awangardowych brytyjskich marek Topshop i Topman. Kilka miesięcy temu zapadła decyzją o zwiększeniu zamówień zza Atlantyku. „Mamy nadzieję, że dzięki tej współpracy uda nam się przyciągnąć nowych klientów i stworzyć odpowiedni klimat w naszych sklepach” – uważa Pete Nordstrom, wiceprezes Nordstrom.

Połączenie najlepszych marek z bardziej codzienną i młodzieżą modą ma służyć nie tylko odświeżeniu, ale też poszerzeniu oferty. Na amerykańskim rynku coraz więcej zwolenników znajdują europejskie marki ze średniej i niższej półki, takie jak Zara, czy H&M, które podbierają klientów luksusowym sieciom handlowym.

Reklama

SCF 2017 Spring