Tesco wprowadza tablet własnej marki zintegrowany z paltformą sprzedażową

Tesco strategia sprzedaży online

Brytyjska sieć supermarketów Tesco zapowiedziała wprowadzenie na rynek tabletu własnej marki. Hudl będzie mieć 7-calowy ekran HD, dostęp do sklepu z treściami cyfrowymi „on demand” oraz pełnej oferty produktowej sklepu internetowego Tesco.

Własny tablet to część sprzedażowej strategii firmy, która chce jednocześnie wykorzystywać wiele kanałów handlowych, aby ułatwić klientom dostęp do swoich produktów i usług. Podobną taktykę przyjął m.in. klika lat temu Amazon, wprowadzając na rynek produkowany przez siebie Kindle, który pozwala na jednoczesne odtwarzanie i zakup cyfrowych treści z e-sklepu.

Użytkownicy tabletu Tesco przez specjalny przycisk startowy będą mieć dostęp do zasobów mediowych sklepu online, dostępnych na prowadzonej przez detalistę platformie blinkbox – podała spółka w komunikacie. Dzięki natychmiastowemu połączeniu ze e-sklepem, kupujący otrzymają możliwość wypożyczenia lub zakupu filmów, muzyki czy programów telewizyjnych. Przez urządzenie klienci będą też mieć bezpośredni dostęp do usług bankowych Tesco i pozostałej gamy produktowo-usługowej sklepu.

“Hudl to pierwszy w naszej ofercie tablet dla całej rodziny, który jest wygodny i przyjazny, a przy tym zachowuje pierwszorzędne parametry techniczne. Klienci są dziś wybredni jeśli chodzi o zakup elektroniki, zresztą bardzo słusznie, chcieliśmy więc pozostać konkurencyjni pod każdym możliwym względem” – przyznaje Philip Clarke, CEO Tesco.

Tablet Tesco jest obsługiwany przez system operacyjny Android Jellybean 4.2.2, który daje użytkownikom dostęp to narzędzi Google i ponad miliona aplikacji mobilnych. Sprzedaż ruszy 30 września w sklepie online oraz w wybranych marketach w Wielkiej Brytanii, natomiast a kampania reklamowa zacznie się 7 października.

Detaliczna cena urządzenia wyniesie 119 funtów, a dla członków programu lojalnościowego Tesco –  100 funtów. Przed rozpoczęciem prac nad tabletem, detalista przeprowadził badania, które wykazały, że największą przeszkodą w zakupie tabletów do użytku domowego jest dla Brytyjczyków cena. „Internet w domu to coraz ważniejszy element życia rodzinnego. Wydaje nam się, że to odpowiedni czas na zwiększenie grupy użytkowników tabletów w Wielkiej Brytanii. Cyfrowa rewolucja powinna być dla wszystkich, nie tylko dla wybranych” – dodaje Clarke.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring