Niemiecki rynek e-commerce zanotował 13% wzrostu w 2012 roku

Germany online retailing

Stu największych detalistów prowadzących sprzedaż internetową w Niemczech wygenerowało obroty w wysokości 18,5 mlnd euro, co oznacza 13% wzrostu w porównaniu z rokiem ubiegłym. Amazon jest liderem sprzedaży na niemieckim rynku. Takie wnioski płyną z raportu „German E-commerce Market 2013 Study”, sporządzonego przez instytut badawczy EHI oraz firmę statystyczną Statista.

Sporządzając raport przebadano 1000 sklepów internetowych. Z badań wynika, że niemiecki rynek online jest bardzo skonsolidowany, dużą część obrotów generuje kilku największych graczy. Rynek e-commerce wzrósł o ok. 13% w porównaniu z rokiem poprzednim, a całość obrotów wynosiła 22,7 mld euro. Ok 37% firm zaprezentowanych w rankingu to debiutanci na niemieckim rynku. Dziesięciu największych detalistów wygenerowało w sumie 31,5% całego obrotu. Amazon ponownie zajął w zestawieniu pierwsze miejsce, osiągając obroty w wysokości 4,8 mld euro. Numerem dwa w Niemczech jest Otto.de, witryna która osiągnęła obroty w wysokości 1,7 mld euro. Na trzecim miejscu uplasował się Notebooksbilliger.de, który zanotował 485 euro obrotu.

Środkami płatności, które stosuje 70% detalistów są karty kredytowe i konta pre-paid. Ponad 65% sklepów akceptuje płatność gotówką przy odbiorze. Jeden sprzedawcy online oferują przeciętnie 4,4 sposobów dokonania płatności. Z kolei najbardziej popularnym dostawcą jest Deutsche Post DHL, z jego usług korzysta 50% niemieckich sprzedawców internetowych.

W Niemczech stale rośnie liczba przedsiębiorców, którzy wykorzystują media społecznościowe jako kanał komunikacji z klientami. Mniej więcej połowa z nich prowadzi profil na Facebooku, prawie jedna trzecia posiada konto na Twitterze, a 11% wykorzystuje kanał na YouTube. Ok 34% detalistów udostępnia możliwość recenzowania swoich produktów.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring