Taobao otworzył platformę do transakcji online w Azji południowo-wschodniej

Tabao handle online

Taobao, lider chińskiego rynku e-commerce w modelu C2C, ogłosił start nowej platformy sea.taobao.com przeznaczonej dla handlowców w Azji południowo-wschodniej. To kolejny krok internetowego potentata na drodze do ekspansji w regionie.

Taobao, firma należąca do giganta chińskiego rynku, Alibaba Group, kontynuuje swoją ekspansję w regionie już od dłuższego czasu. Teraz nowy serwis oferuje detalistom szereg usług jak przesyłki międzynarodowe. Ale firma kieruje ofertę nie tylko do przedsiębiorców, zapewniając ułatwienia także konsumentom (np. infolinia, za pomocą której można porozmawiać z obsługą serwisu). Przedstawiciele Taobao zapewniają też, że w przyszłym miesiącu udostępniony zostanie formularz rejestracji w języku angielskim.

Gorzej jest z systemem płatności, Taobao nie oferuje zbyt wielu opcji. Klienci muszą skorzystać z Alipay, systemu opracowanego przez Alibaba Group. Na szczęście Alipay akceptuje popularne karty płatnicze, jak Visa, MasterCard, czy JCB. Z kolei klienci singapurskiego banku DBS mogą zintegrować swoje konto z bramką płatności Taobao. Jednak brak możliwości skorzystania z platform takich jak PayPal pozostaje poważną wadą.

Ekspansja na Azję południowo-wschodnią to kolejny krok w rozwoju Taobao. Już wcześniej spółka rozwinęła działalność na Tajwanie, w Hong Kongu i w Makau. W samym Hong Kongu firma może pochwalić się prawie 1,4 miliona zarejestrowanych użytkowników. We współpracy ze swoimi partnerami od logistyki, spółka uruchomiła też system przesyłek międzynarodowych do Singapuru dzięki czemu klienci z tego miasta – państwa nie będą dłużej zmuszeni do korzystania z usług pośredników.

Dyrektor działu odpowiedzialnego za rozwój międzynarodowy Taobao, Dapne Lee, twierdzi, że w regionie Azji południowo-wschodniej (z wyłączeniem Chin i Hongkongu) firma ma już ponad milion zarejestrowanych użytkowników, z czego 280 tys. w samym Singapurze. „Obecnie skupiamy się na wsparciu klienta, dając mu dostęp do nowych produktów i usług dopasowanych do jego potrzeb. Chcemy też uprościć cały proces kupowania produktów na naszej platformie” – twierdzi Lee. Eddie Wu, wicedyrektor Alibaba Group, dodaje: „Singapur jest idealną lokalizacją, z której możemy planować dalszy rozwój w regionie. W Singapurze czeka mnóstwo klientów o dużym potencjale, stąd nasze dążenie do wspólnego wzrostu wraz z lokalnym biznesem.”

Taobao należy do Alibaba Group, która na wszystkich swoich platformach online posiada łącznie pół miliarda zarejestrowanych użytkowników. Sprzedaż Alibaby osiągnęła w zeszłym roku 170 miliardów dolarów, co daje koncernowi znaczącą przewagę nad serwisem Amazon, który może pochwalić się wynikami na poziomie 61 miliardów dolarów.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring