Argos i eBay wspólnie testują usługę „kliknij i odbierz”

eBay click and collect

Brytyjscy klienci eBay’a dostą możliwość odebrania zakupionych towarów w sklepach sieci Argos. Usługa „kliknij i odbierz” zostanie przetestowana na terenie całego kraju jeszcze przed świątecznym sezonem zakupowym.

Klienci będą mogli kupować i odbierać w sklepie produkty 50 sprzedawców biorących udział w programie witryny eBay. Zamówiony towar będzie dostępny do odbioru w 150 punktach należących do sieci Argos. Wybrane produkty zostaną oznaczone na stronie internetowej tak, aby klienci wiedzieli, które z nich zostały zakwalifikowane do testu. Gdy towar będzie gotowy do odbioru na półce sklepowej, klienci otrzymają powiadomienie.

John Walden, dyrektor zarządzający Argos, komentuje: „Wraz ze stałym wzrostem sprzedaży online, wzrastają wymagania klientów. Chcą oni, aby zamówienie było realizowane coraz szybciej, taniej i w bardziej dogodny sposób. Niewiele firm dystrybuuje produkty tak efektywnie jak Argos, posiadający ogólnokrajową sieć sklepów, w których klientów obsługuje miła i dobrze przeszkolona załoga. Usługa „kliknij i odbierz”, którą wprowadziliśmy w 2000 r. obecnie odpowiada za ok. jedną trzecią naszego biznesu i udział ten stale wzrasta. eBay, innowacyjna i wiodąca internetowa platforma handlowa, która łączy klientów ze sprzedawcami jest ważnym partnerem Argosu. Wybór eBay’a jako partnera w nowym programie był oczywisty. Cieszymy się, że będziemy mogli zapewnić sprzedawcom korzystającym z eBay’a sfinalizowanie transakcji, przyczynić się do wzrostu atrakcyjności platformy, a także zyskać szansę na zwiększenie ruchu w naszych sklepach”.

Usługi typu „kliknij i odbierz” stają się coraz bardziej popularne na terenie Wielkiej Brytanii. Klienci nie chcą już czekać, aż towar zostanie im dostarczony do domu w tradycyjny sposób za pomocą przesyłki pocztowej. Wśród brytyjskich klientów popularne są działające już na rynku usługi, takie jak Collect Plus, która pozwala użytkownikom wybierać wśród produktów wielu detalistów i zamówić dostawę do wybranego sklepu. Powodzeniem cieszy się też wprowadzona przez Tesco usługa „kliknij i odbierz w sklepie”, a także opcja drive-thru. Według badań Econsultancy na temat zakupów online, 40% brytyjskich klientów korzystało z tego typu usług podczas świątecznego sezonu 2012. Przedsezonowe uruchomienie tego typu opcji w ramach zakupów na eBay nie jest więc wielkim zaskoczeniem.

„Granice pomiędzy zakupami online i offline coraz bardziej się zacierają. eBay poszukuje nowych rozwiązań, które wspomogą komunikację między klientem a sprzedawcą. Naszą misją jest łączenie ludzi przy pomocy tego, czego potrzebują i co kochają. Tradycyjny handel nie odchodzi do lamusa, lecz ulega przemianom. Mądrzy detaliści wykazują się innowacyjnością i na nowo definiują pojęcie sklepu i zakupów. Jesteśmy dumni, że możemy odbyć tę podróż wspólnie z Argos. Jest to wyjątkowa sieć, której model operacyjny jest wręcz stworzony, by obsługiwać klientów w cyfrowej przyszłości. Ten pilotażowy projekt to krok naprzód do celu, którym jest sprawienie, aby zakupy były dla klientów inspirującym i spójnym doświadczeniem” – skomentował Devin Wenig, prezes eBay Marketplaces.

http://www.youtube.com/watch?v=eC5AEAAYy9s&feature=youtu.be

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring