Serwis Mogujie zacieśnia współpracę z detalistami internetowymi

Mogujie online retaling

Chińska platforma internetowa Mogujie często określana jest mianem „klonu Pinteresta”. Tak naprawdę jest to jednak połączenie platformy społecznościowej i witryny e-commerce. Ostatnio serwis uruchomił specjalne narzędzie dla sprzedawców.

Witryna Mogujie powstała w 2011 r. jako internetowa platforma do wymiany doświadczeń zakupowych. Grupę docelową stanowią przede wszystkim młode kobiety, które często kupują online. W serwisie mogą udostępniać swoim znajomym zdjęcia zakupionych produktów, a także link do strony, za pośrednictwem której dokonały zakupu. Mogą też zamieszczać swoje zdjęcia, na których ubrane są w nowo zakupioną bluzkę czy spodnie. Serwis tematycznie związany jest przede wszystkim z najnowszymi trendami w świecie mody, działa również jako wyszukiwarka, za pomocą której użytkownicy mogą śledzić najnowsze trendy, podpatrywać, jakie ubrania i akcesoria podobają się ich znajomym albo celebrytom, a także czytać opinie o produktach, które zamierzają kupić.

Platforma wydaje się być doskonałym narzędziem marketingowym dla chińskich detalistów specjalizujących się w sprzedaży odzieży. Twórcy serwisu najwyraźniej zdają sobie z tego sprawę, dlatego tworzą nowe narzędzia, które pozwolą zacieśnić współpracę z internetowymi sprzedawcami, takimi jak chociażby Taobao (należącym do Alibaba Group). Większość linków, które generują użytkownicy Mogujie prowadzi właśnie na stronę internetową tego detalisty. Serwis uruchomił więc specjalną platformę dedykowaną sprzedawcom online, a także interfejs do programowania aplikacji (API), który ma za zadanie lepiej zsynchronizować serwis ze stronami domowymi detalistów. Mogujie udostępnia też darmową aplikację na iOS oraz Androida. Za jej pomocą użytkownicy mogą udostępniać treści w innych mediach społecznościowych.

Mogujie zarabia na odpłatnych odsyłaczach do serwisu Taobao. Nie prowadzi jednak bezpośredniej sprzedaży, jest raczej rodzajem społecznościowej platformy poświęconej zakupom online. Model transakcji, który stosuje witryna nazywany jest „odwróconymi zakupami grupowymi”. W odróżnieniu od np. Groupona, to nie sprzedawca proponuje ofertę i cenę. Robią to użytkownicy, którzy głosują na poszczególne produkty. Jeśli określona liczba klientów zadeklaruje chęć kupienia towaru, sprzedawca proponuje promocyjną cenę dla całej grupy.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring