Facebook testuje auto-uzupełnianie danych w płatnościach online

Facebook logowanie do mediów społecznościowych

Facebook rozpoczął testy specjalnej funkcji przeznaczonej dla twórców aplikacji mobilnych, która pozwoli płacącym w sieci na automatyczne uzupełnianie ich danych potrzebnych do realizacji płatności tymi, które wcześniej wykorzystywali na Facebooku – informuje portal Business Insider.

Specjalny kod do wbudowania w aplikację, zwany na razie „Auto-uzupełnianiem z Facebooka” będzie mieć dla użytkowników formę pola wyboru, dzięki któremu będą mogli jednym kliknięciem uzupełnić dane potrzebne do transakcji. Serwis zrealizuje płatność przez przesłanie tych danych platformom obsługujących transakcję płatnicze – PayPalowi, Braintree, lub Stripe. Na razie testami objęta zostanie grupa klientów aplikacji mobilnych sklepu odzieżowego JackThreads i serwisu fotograficznego Mosaic.

W ubiegłym miesiącu portal AllThingD informował, że Facebook testuje aplikację, która pozwoliłaby mobilnym użytkownikom na wykorzystanie danych wprowadzonych na platformie społecznościowej do prowadzenia opłat w internecie. Facebook najpierw potwierdził te doniesienia, ale po fali spekulacji o wprowadzeniu konkurencyjnego dla PayPala systemem płatności, wycofał się z tych deklaracji.

Na Facebooku kartami płącą miliony użytkowników, przede wszystkim za gry i funkcje dodatkowe. Internetowy gigant nie ujawnia ile dokładnie numerów kart trafiło do jego historii transakcji, ale ocenia się, że zyski firmy z płatności internetowych, w których pośredniczy wynoszą ok. 214 mln dolarów.

Reklama

SCF 2017 Spring