Firma UPS z usługą Access Point w Wielkiej Brytanii i w Niemczech

UPS Acces Point

Konsumenci niewątpliwie zdążyli się już przyzwyczaić do wygody, jaką oferują zakupy online. Jednak oczekiwanie na przesyłkę potrafi być prawdziwym koszmarem. Według raportu IMGR Valuing Home Delivery Review, nieskuteczne dostarczanie przesyłek kosztuje brytyjskich klientów i przedsiębiorców około 500 milionów funtów rocznie.

Firma dostawcza UPS znalazła jednak wyjście z tej sytuacji, uruchamiając swoją nową usługę. UPS Access Point już działa w Wielkiej Brytanii, w planach jest też jej uruchomienie usługi w Niemczech, gdzie już montowanych jest tysiąc maszyn. UPS twierdzi, że do końca 2014 roku będzie ich aż  dwa razy więcej.

Access Point to usługa zbliżona do polskich Paczkomatów InPost firmy Integer. Pozwala ona na odbiór przesyłki w dogodnym dla klienta punkcie, jak lokalny sklep, kiosk czy stacja paliw. Tego typu rozwiązania zdobywają coraz większą popularność w świecie e-commerce. Technologia i infrastruktura została dostarczona przez firmę Kiala, którą UPS kupił w 2012 roku. Sieć Kiala obejmuje ponad 7,5 tys. punktów do odbioru przesyłek w pięciu europejskich krajach: Belgii, Francji, Luksemburgu, Holandii i Hiszpanii.

Aby otrzymać przesyłkę w ramach nowej usługi, wystarczy wybrać usługodawcę oferującego Access Point w opcjach dostawy, i zaznaczyć odpowiednią pozycję przy kupnie produktu. Klient może także otrzymać powiadomienie przez SMS lub e-mail, kiedy jego przesyłka będzie gotowa do odbioru. Access Point ułatwia także skorzystanie z UPS Returns – usługi pozwalającej zwrócić zamówione produkty. Wystarczy zostawić przesyłkę w punkcie odbioru, skąd kurier przekaże ją z powrotem do nadawcy.

UPS nie jest jedynym graczem proponującym tego typu usługę na brytyjskim rynku. Wspomniany wcześniej Integer planuje wprowadzić do Wielkiej Brytanii swój flagowy produkt, Paczkomaty InPost. Firma planuje oddać do użytku dwa tysiące punktów do końca pierwszego kwartału 2014 roku.

 

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring