L’Oréal wypuszcza linię kosmetyków dostępną wyłącznie w internecie

L'oreal sprzedaż online

L’Oréal startuje z nową, dostępną jedynie online marką kosmetyków, którą firma stworzyła we współpracy z popularną makijażystką i video-blogerką, Miechelle Phan.

To kolejny krok w kierunku sprzedaży internetowej i część międzynarodowej strategii rozwoju sprzedaży wielokanałowej. Firma chce dzięki niej przyciągnąć więcej klientów do tradycyjnych sklepów w Europie i USA, oraz zdobyć rzeszę nowych konsumentów w Azji.

Oferta Emcosmetics.com będzie łączyć potencjał sprzedaży online z możliwościami mediów społecznościowych. Wśród zastosowanych rozwiązań znalazły się m.in. narzędzia zachęcające do śledzenia trendów, oglądania makijażowych tutoriali, czy uczestnictwa w systemie rozsyłania zaproszeń, za które klienci otrzymają darmowe produkty. Od strony technicznej markę dostępną jedynie internetowo wspiera firma PFSweb.

Francuska grupa w ostatnich latach masowo wprowadzała mobilne aplikacje dla swoich marek i produktów, wykorzystując do tego celu m.in. geo- lokalizację,  rzeczywistość rozszerzoną, SnapTags, aplikacje na Xbox, czy systemy kuponowe. W ten sposób koncern starał się nie tylko zbudować bliższą relację z klientami by zwiększyć sprzedaż zarówno w sieci jaki i w tradycyjnych sklepach.

W ubiegłym roku, w czasie nowojorskiego tygodnia mody L’oréal wynajął korporację taksówkową, która przewoziła za darmo pasażerów po Manhatanie. Specjalnie przystosowane taksówki łączyły bezpośrednio smartfony pasażerów ze stronami kosmetycznego giganta, podczas, gdy kierowcy wybierali trasy umożliwiające zakup produktów na głównych ulicach handlowych. A to tylko jeden z przykładów niekonwencjonalnych działań kosmetycznego giganta.

Takie wielokanałowe podejście przynosi efekty. Podczas, gdy reszta branży odnotowuje lekkie spadki, sprzedaż L’oréala w pierwszej połowie roku wzrosła o 5,4%. Firma przypisuje ten wzrost inwestycjom w badania, innowacje i marketing oraz planuje ekspansje na rynku chińskim.

Według szacunków koncernu, w najbliższych 10-15 latach L’oréal zdobędzie 250 mln nowych klientów w Chinach. „Znaczną część tej grupy będą stanowić klienci naszych marek luksusowych. L’Oréal zawsze przodował w tym sektorze, kształtując jego charakter i to się nie zmieni” – deklaruje firma na swojej stronie. Póki co produkty marek L’Oréal Luxe docierają do chińskich klientów w 700 miastach dzieki sprzedaży internetowej.

L’Oreal powstał w 1909 roku, a dziś jest jedną z najlepiej rozpoznawalnych firm kosmetycznych na świecie, oferując 27 marek, w tym te luksusowe, jak Kiehl’s Since 1851, Giorgio Armani Beauty, Yves St. Laurent and Lancome. Obroty firmy w 2012 roku wyniosły 22,5 mld euro.

Reklama

SCF 2017 Spring