Brytyjski rynek e-commerce do 2018 roku osiągnie wartość 50 miliardów funtów

Ecommerce w Wielkiej Brytanii

Wartość zakupów dokonywanych przez internet na terenie Wielkiej Brytanii osiągnie 50 mld funtów do 2018 r. Prognoza ta zawarta jest w opublikowanym przez firmę Verdict raporcie, który analizuje czynniki wzrostu, najnowsze trendy i możliwości, jakie otwierają się przed sektorem e-commerce.

Całkowita wartość rynku online dynamicznie rosła przez ostatnich kilka lat, głównie dlatego, że ten kanał sprzedaży jest stosunkowo młody. W nadchodzących latach dynamika wyhamuje, jednak eksperci prognozują, że będzie i tak większa niż ta, którą charakteryzuje się tradycyjna sprzedaż. Raport „E-retail in the UK” sporządzony przez firmę analityczną Verdict pokazuje, że w Wielkiej Brytanii całkowita wartość rynku online w latach 2013-2018 wzrośnie z obecnych 33,7 mld funtów do 50,2 mld funtów. Oznacza to, że jeden na siedem funtów, które wydadzą Brytyjczycy zasili sektor e-commerce.

Raport pokazuje też, że przyszłość sprzedaży internetowej należy nawet nie do smartfonów, lecz do tabletów. W 2012 r. całkowity rynkowy udział transakcji dokonanych za pomocą tabletów przerósł ten, który należał do smartfonów. Z tabletów skorzystało 12 proc. klientów, podczas gdy jedynie 6 proc. dokonało zakupu przy pomocy telefonu komórkowego. Eksperci z Verdict przewidują, że w miarę jak rośnie popularność urządzeń elektronicznych nowej generacji, a ich ceny spadają, coraz więcej klientów będzie robiło zakupy przy użyciu tabletów. Przeciętny Brytyjczyk, który korzysta z tego typu urządzeń do kupowania przez internet wydaje 527 funtów rocznie. Raport pokazuje również, że 67 proc. klientów dokonywało transakcji siedząc na kanapie przed telewizorem. Treści, które pojawiały się na ekranie miały wpływ na ich decyzje zakupowe.

Konsumenci łatwo i chętnie wracają do sklepów internetowych, jednak zależy to od jakości obsługi danego serwisu. Spośród ankietowanych 15 proc. uznało, że pomoc i doradztwo są ważną zaletą witryny. 34 proc. ceni sobie możliwość łatwego zwrotu towaru. Większość jednak uznała, że kluczowe przy zakupach online są następujące czynniki: szybka dostawa (56 proc,), dobra obsługa (58 proc.), niewielki koszt dostawy (61 proc.) oraz niskie ceny (76 proc.)

Z raportu wynika również, że zakupy w sklepie stacjonarnym straciły już przewagę nad e-commerce, polegającą na tym, że stanowią swojego rodzaju rozrywkę. Jedynie 4 proc. klientów uznało, że pójście do sklepu sprawia im większą przyjemność niż przeglądanie oferty sklepów internetowych.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring