Waitrose buduje nowe centrum logistyczne w Londynie

Waitrose strategia internetowa

Waitrose, sieć spożywcza działająca stacjonarnie oraz przez internet, otworzy nowe centrum realizacji zamówień w Coulsdon, południowej dzielnicy Londynu. Inwestycja pozwoli na dwukrotne zwiększenie przepustowości dostaw internetowych na terenie stolicy Wielkiej Brytanii.

Magazyn zostanie uruchomiony jesienią 2014 r. Obecnie zamówienia klientów są realizowane przez centrum znajdujące się w Acton, dzielnicy położonej w zachodnim Londynie. Nowy obiekt o 7432 mkw powierzchni użytkowej, czyli dwukrotnie większy niż ten zlokalizowany w Acton, pozwoli podwoić liczbę realizowanych zamówień. Zostanie w nim zatrudnionych 500 osób.

Rob Collins, dyrektor sprzedaży detalicznej w Waitrose skomentował: „Popyt na towary zamawiane przez witrynę Waitrose.com wzrósł w ciągu ostatnich kilku lat. Nasze centrum realizacji zamówień w Acton osiągnie w 2014 r. swoją maksymalną przepustowość, dlatego już od pewnego czasu rozglądaliśmy się za dogodną lokalizacją dla kolejnego magazynu. Centrum w Coulsdon pozwoli nam udoskonalić to, czego nauczyliśmy się w Acton i zdynamizować nasz biznes online”.

Nowe centrum będzie działało według modelu operacyjnego używanego w Acton, gdzie personel odbiera produkty z półek, tak jak w supermarkecie. Magazyn zostanie wyposażony w schłodzone pomieszczenie do odbierania towarów szybko psujących się. Dzięki otwarciu nowego obiektu, 50 proc. więcej produktów będzie mogło być odebranych w ciągu godziny, o połowę zwiększy się też liczba dostaw do klienta. Ci, którzy będą obsługiwani z nowego centrum dostaną do wyboru jednogodzinne przedziały czasowe dostaw od szóstej rano do północy. Zamówienia o wartości powyżej 50 funtów nadal będą dostarczane za darmo.

Obroty Waitrose ze sprzedaży internetowej wzrosły w pierwszym półroczu o 40,6 proc., podczas gdy cały rynek online wzrósł o 16,9 proc. Według danych Kantar Worldpanel UK opublikowanych za 12 tygodni do 9 czerwca 2013 r., detalista ma 4,9 proc. udziału w brytyjskim rynku handlu artykułami spożywczymi.

Reklama

SCF 2017 Spring