Brytyjski detalista John Lewis uruchamia usługę „kliknij i odbierz”

John Lewis online retailing

John Lewis uruchomił próbną wersję usługi, która umożliwia klientom internetowym odbiór zamówionego towaru w lokalnych sklepach, m.in. w sieciach Spar, Costcutter i McColl, bądź na stacjach benzynowych.

Usługa została wprowadzona we współpracy z CollectPlus, firmą zajmującą się dystrybucją przesyłek do lokalnych sklepów. Testowa wersja usługi kosztuje trzy funty i będzie początkowo dostępna w 1,5 tys. lokalizacjach w Szkocji, Irlandii Północnej, Walii i południowo-zachodniej Anglii. John Lewis nawiązał współpracę z dostawcą już w lutym, uruchamiając opcję bezpłatnego zwrotu zakupionego przez internet produktu za pośrednictwem sklepów obsługiwanych przez CollectPlus.

„Ta współpraca pokazuje, że CollectPlus jest idealnym partnerem dla detalistów. Wypróbowujemy usługę w czterech regionach Wielkiej Brytanii, aby zaoferować klientom sieci John Lewis nowe punkty dostępu, szczególnie w rejonach, w których istnieje popyt na szerszą ofertę. Nasza współpraca jak do tej pory była owocna, cieszymy się więc, że będziemy mogli pomóc w zapewnieniu sprawniejszej dostawy produktów John Lewis na terenie Wielkiej Brytanii” – mówi Neil Ashworth, prezes CollectPlus.

Nowa usługa jest skierowana szczególnie do tych klientów, którzy kupują przez internet i mieszkają w znacznej odległości od najbliższego sklepu John Lewis. Dlatego detalista zdecydował się na współpracę z CollectPlus, który dysponuje rozległą siecią dystrybucji. Ponad 88 proc. mieszkańców brytyjskich miast mieszka w odległości niecałej mili od najbliższego sklepu obsługiwanego przez tego dostawcę.

„Wprowadzenie usługi typu „kliknij i odbierz” daje szansę na duży wzrost sprzedaży, cieszymy się więc że jesteśmy w stanie zaoferować ją naszym klientom. Jednocześnie nie likwidujemy opcji odbioru w jednym z naszych salonów firmowych. Sieć CollectPlus zapewni nam rzeczywiście ogólnokrajowy zasięg, co oznacza, że klienci, którzy mieszkają daleko od naszego sklepu firmowego będą mogli w dogodny sposób odebrać produkt zamówiony online” – komentuje Sarah Ince, dyrektor ds. rozwoju w John Lewis.

Aby wypromować nową usługę, detalista uruchomił wielokanałową kampanię reklamową. Pojawi się ona w radio, w internecie i na aplikacjach mobilnych. W regionach, na terenie których uruchomiono pilotażową wersję usługi roznoszone będą także ulotki. Celem kampanii jest uświadomienie klientom, że od tej pory będą mogli odbierać zamówione towary w pobliskim sklepie.

John Lewis rozpoczął sprzedaż detaliczną w 1864 r. otwierając pierwszy sklep przy londyńskiej Oxford Street. Od tej pory przekształcił się w wielokanałowego sprzedawcę. Na terenie Wielkiej Brytanii posiada 39 sklepów firmowych (w tym 30 domów towarowych). Detalista rozwija także sprzedaż internetową.

CollectPlus jest największym brytyjskim dostawcą przesyłek do odbioru w sklepie. Współpracuje z ponad 5250 sklepami, kioskami, supermarketami i stacjami benzynowymi na terenie Wielkiej Brytanii.

Reklama

SCF 2017 Spring