Brytyjski ASOS ujawnia datę debiutu online na chińskim rynku

ASOS online retailing

ASOS, brytyjski detalista internetowy specjalizujący się w odzieży uruchomi 10 października witrynę na rynek chiński. Data została ujawniona przez Gaële Wuilmet, dyrektor ASOS na Francję, podczas eTail France Conference.

Detalista już w lipcu ogłosił, że planuje wejść z ofertą do Chin, jednak konkretna data premiery nie została wtedy ujawniona. ASOS prowadzi już witryny w siedmiu językach, a ponad 60 proc. jego obrotów generowanych jest ze sprzedaży poza Wielką Brytanią. Chiński rynek to 420 mln potencjalnych klientów. Według danych opublikowanych przez China Internet Network Information Center, 75 proc. Chińczyków korzystających z internetu robi to za pomocą aplikacji mobilnych i tabletów. Dlatego witryna ASOS pojawi się w Chinach jednocześnie ze zintegrowaną aplikacją mobilną.

„W regionie Azji i Pacyfiku, Chiny są wiodące pod względem rozwoju, dlatego jest to rynek, na którym chcemy być znaczącym graczem” – skomentował Pete Marsden, dyrektor działu IT w ASOS. „Jest to jednak rynek specyficzny, który wymaga szczególnej strategii. Aby sprostać jego wymaganiom, potrzebujemy sprawdzonej platformy wielokanałowej, która będzie w stanie obsłużyć nasz biznes online i udźwignie duży ruch na witrynie. A taki właśnie spodziewamy się obserwować z powodu dużego rozmiaru chińskiego rynku”.

Detalista zdecydował się wejść na chiński rynek we współpracy z firmą Hybris, która dostarcza rozwiązania dla detalistów. „ASOS jest jednym z wizjonerskich przedsiębiorstw, które doceniają potencjał chińskiego rynku” – mówi Burghardt Groeber, wiceprezes Hybris na Azję. „Większość dużych amerykańskich i europejskich detalistów otwiera w Chinach sklepy stacjonarne, sprzedawcy zorientowali się jednak, że rozpoczęcie działalności e-commerce jest bardziej efektywne i gwarantuje szybsze dotarcie do rosnącej liczby konsumentów w mniejszych miastach. Idą za tym jednak wyzwania, aby sprostać lokalnym wymaganiom kulturowym i językowym” – doaje.

ASOS jest globalną platformą online, która sprzedaje ponad 60 tys. produktów marki własnej i innych za pośrednictwem witryn w różnych wersjach językowych: angielskiej, francuskiej, niemieckiej, hiszpańskiej, włoskiej i rosyjskiej. Dostarcza produkty do 241 krajów i regionów za pośrednictwem centrum logistycznego w Wielkiej Brytanii. Firma obsługuje ponad sześć milinów klientów. W maju tego roku firma uruchomiła serwis w Rosji.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring