Social Login: Facebook najczęściej wybierany do logowania w e-sklepach

Facebook logowanie do mediów społecznościowych

Najbardziej popularnym serwisem społecznościowym, za pośrednictwem którego klienci logują się na witrynach internetowych jest Facebook. Dogania go jednak Google Plus, który plasuje się na drugim miejscu – wynika z raportu firmy Janrain.

Większość użytkowników internetu (87 proc.) spotkało się z opcją rejestracji na witrynie internetowej za pośrednictwem konta w serwisie społecznościowym lub konta e-mail. Opcja taka, znana jako „social login”, wprowadzona została przez dostawcę technologii do logowania, firmę Janrain. „Social login” może być odpowiedzią na problemy z procesem rejestracji, z którymi obecnie borykają się sprzedawcy internetowi. Użytkownicy sieci mają już dosyć wypełniania formularzy rejestracyjnych i są zniechęceni koniecznością tworzenia i zapamiętywania coraz to nowych loginów i haseł. Według raportu „The Value of Social Login”, użytkownicy internetu nie chcą tworzyć nowych kont i unikają procesu rejestracji. 53 proc. osób, które wzięły udział w badaniach przeprowadzonych przez Janrain posiada więcej niż pięć różnych nazw użytkownika w różnych serwisach, a 57 proc. musi pamiętać więcej niż pięć różnych haseł.

Nawet gdy klient zdecyduje się stworzyć konto, często zapomina danych do logowania i z tego powodu decyduje się zrezygnować z usług witryny. Według raportu, aż 92 proc. użytkowników opuściło serwis zamiast zresetować ustawienia konta, a jedna trzecia użytkowników przyznaje, że często zdarza się im zrezygnować z witryny gdy zapomną, jak się na nią zalogować. Jednocześnie ponad 2,5 mld osób posiada konta na serwisach takich jak: Facebook, Twitter, LinkedIn, Gmail, Yahoo! czy Hotmail.

Janrain social login

Janrain

„Social login” może pomóc rozwiązać problemy z zapamiętywaniem dziesiątek nazw użytkownika i haseł, a ponadto dostarczyć detalistom informacji o preferencjach klientów. Rozwiązanie to zyskuje na popularności, 87 proc. użytkowników miało z nim styczność, a 52 proc. już z niego korzystało. 64 proc. tych, którzy często decydują się opuścić stronę z powodu zapomnianego loginu czy hasła uważa, że „social login” jest opcją, którą sprzedawcy powinni proponować swoim klientom.

W trzecim kwartale 2013 r. 45 proc. użytkowników używało swojego konta na Facebooku jako opcji przy korzystaniu z „social login”, 33 proc. korzystało z Google Plus, 7 proc. z Yahoo i tyle samo z Twittera, po 2 proc. z Microsoft i LinkedIn, a 4 proc. z kont na pozostałych serwisach. W trzecim kwartale Facebook stracił pod tym względem nieco użytkowników na rzecz Google Plus, który umocnił się na drugiej pozycji. Mimo nieznacznego spadku, Facebook pozostaje nadal zdecydowanym liderem zestawienia, jego popularność jest największa w przy logowaniu na strony poświęcone rozrywce, grom komputerowym i na witryny sprzedawców internetowych. Google Plus zyskał najwięcej na stronach konsumenckich i tych poświęconych relacjom B2B.

Patrząc wyłącznie na witryny sprzedażowe widać, że Facebook jest na zdecydowanym prowadzeniu, jego udział w „social logins” na tego typu serwisach wynosi 61 proc. Google jest na drugiej pozycji z udziałem w wysokości 24 proc., na trzecim plasuje się Yahoo z 9 proc.

Janrain social login

Janrain

 

Reklama

SCF 2017 Spring