Chinska grupa Alibaba inwestuje 50 milionów dolarów wyszukiwarkę Quixey

Alibaba handel internetowy

Lider chińskiego rynku e-commerce, Alibaba Group, zainwestował 50 milionów dolarów w Quixey, amerykańską wyszukiwarkę aplikacji mobilnych.

Quixey jest narzędziem, które wykorzystuje nowy system wyszukiwania. Pozwala on użytkownikom odnaleźć aplikacje mobilne nie na podstawie nazwy, lecz tego, do czego poszukiwane programy mają służyć. Taki sposób wyszukiwania jest prostszy, gdyż użytkownik nie musi sprawdzać po kolei każdej aplikacji, wystarczy że wpisze „zabukuj mi hotel”, albo „chcę kupić garnitur”, a Quixey zaproponuje odpowiednie narzędzia. Ostatnio firma została dokapitalizowana kwotą 50 milionów dolarów przez największego chińskiego sprzedawcę internetowego, Alibaba Group. Pieniądze zostaną przeznaczone, jak deklaruje Quixey, na dalszy rozwój technologiczny wyszukiwarki oraz wzmocnienie zespołu firmy. Oprócz największego chińskiego sprzedawcy, w wyszukiwarkę zainwestowały także inne firmy (m. in. GGV Capital, Innovation Endeavors, TransLink Capital, amerykański Venture Partners, brytyjsko-irlandzki Atlantic Bridgeoraz). Quixey, który zadebiutował w 2011 r. jako start-up, pozyskał w sumie fundusze w wysokości 74,2 milionów dolarów.

„W przyszłym roku 95 proc. światowej populacji będzie miało dostęp do urządzeń mobilnych, a do 2016 r. w użyciu będzie 1,5 miliarda smartfonów. Quixey znajduje się w epicentrum tego dynamicznego rozwoju, a ostatnie inwestycje zapewnią nam możliwość globalnej ekspansji” – mówi Tomer Kagan, prezes i współzałożyciel Quixey. „Aplikacje mobilne nie są już nowinką technologiczną, lecz głównym czynnikiem mającym wpływ na decyzje zakupowe konsumentów. Obecnie wykorzystujemy zaledwie niewielki fragment związanych z nimi możliwości” – dodał.

Chińska społeczność internetowa w wysokim stopniu wykorzystuje urządzenia mobilne. Większość chińskich sprzedawców z Alibabą na czele udostępnia własne aplikacje na smartfona. Quixey planuje dalszy rozwój i zwiększanie obszaru działalności tak, aby stać się nie tylko wyszukiwarką aplikacji, ale i wyszukiwarką treści dostępnych poprzez aplikacje. Taki kierunek rozwoju technologicznego może pomóc Alibabie osiągnąć wyższy poziom usług dostępnych przez urządzenia mobilne i dzięki temu jeszcze bardziej powiększyć dystans dzielący go od konkurencyjnych firm. Obecnie ze wszystkich serwisów e-commerce należących do grupy korzysta ponad 500 milionów zarejestrowanych użytkowników. W zeszłym roku firma wygenerowała 170 miliardów dolarów obrotu.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring