Twitter wchodzi na giełdę, cena sprzedaży – miliard dolarów

Twitter ecommerce

Twitter ogłosił wycenę swojej pierwszej oferty publicznej. Miniblog wyceniono na kwotę miliarda dolarów. Spółka złożyła dokumenty w amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych co zmusiło ją do ujawnienia pilnie strzeżonych danych finansowych.

 

Okazało się, że przychody Twittera w 2012 roku wyniosły 316 mln dolarów, co oznacza 198% wzrostu rok do roku. Zgodnie z wnioskiem o rejestrację, straty netto, jakie w 2012 roku odnotowała spółka zmalały o 38%, do 79,4 mln dolarów. Z kolei w pierwszej połowie 2013 roku firma miała 235,6 mln dolarów przychodu, co oznacza 107% wzrost rok do roku. Strata netto w tym okresie wyniosła 69,3 mln dolarów.

Wzrost zarobków serwisu społecznościowego przypisuje się olbrzymiej popularności produktów reklamowych Twittera wśród reklamodawców, którzy korzystają m.in. ze sponsorowanych wpisów, kont i śledzenia trendów. “Oferujemy dostęp do odbiorców na całym świecie i wykorzystanie unikalnych usług reklamowych, które optymalnie dostosowują się do grup potencjalnych odbiorców i jednocześnie docierają do mediów. Reklamodawcy mogą korzystać z Twittera do bezpośredniego kontaktowania się ze swoimi fanami, ale też z dużo szerszą publiką” – czytamy w formularzu.

Twitter prowadzi samodzielną platformę reklamową, który wtapia treść reklam w obserwowane przez użytkowników wpisy. Reklamodawcy płacą jedynie wtedy, gdy użytkownicy podejmą z nimi interakcje. Jednak kampanie na Twitterze dają też inną możliwość – łatwo przenoszą się na inne kanały internetowe, dystrybuując w ten sposób reklamowaną treść wszędzie tam, gdzie są potencjalni odbiorcy.

Twitter zbiera metadane o zainteresowaniach każdego użytkownika, tworząc jego własny „Wykres Zainteresowań” w czasie rzeczywistym i pomagając w ten sposób trafiać do właściwych odbiorców. Ale to nie wszystko. Twitter pozwala też reklamodawcom błyskawicznie reagować na wszystkie wydarzenia, co oznacza przewagę nad pozostałymi kanałami reklamy. Doskonałym przykładem jest tu spontaniczna akcja firmy Oreo. Chwytliwy wpis w trakcie awarii prądu w czasie amerykańskich rozgrywek Superbowl podchwyciło i przekazało dalej w ciągu zaledwie godziny ponad 10 tys. użytkowników.

Obserwatorzy rynku spodziewają się, że pierwsza publiczna oferta przyniesie Twitterowi jeszcze większe ukierunkowanie na zyski. Spółka podaje, że zamierza stale poszerzać bazę użytkowników i pracować nad nowymi rozwiązaniami reklamowymi, a także podnosić swoją międzynarodową obecność i zdobywać budżety zagranicznych reklamodawców. W tym celu mikroblog planuje własną kampanię reklamową.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring