Best Buy wreszcie odświeża swój zaniedbany sklep internetowy

Shutterstock

Nowa odsłona sklepu internetowego ma pomóc przynoszącemu straty sprzedawcy sprzętu elektronicznego stanąć w szranki z konkurentami, takimi jak Amazon czy Walmart.

W 2012 roku Best Buy odnotował spadek obrotów o 1,8% rok do roku, a jego zyski operacyjne spadły o 7,3% .Aby poprawić wyniki sprzedaży, firma wprowadziła nową strategię, która zakłada m.in. zwiększenie liczby klientów w sklepach tradycyjnych i online, inwestycje w szkolenia pracowników, budowę relacji z producentami sprzętu, a także lepszą kontrolę kosztów.

Witryna Best Buy ostatnie zmiany przechodziła ponad dekadę temu. Teraz jego odnowiona wersja oferuje kupującym nie tylko bardziej przejrzysty układ strony, lepszej jakości zdjęcia, dokładniejsze opisy produktów, czy bardziej intuicyjną nawigację, ale jest przede wszystkim znacznie przyjaźniejszą w odbiorze na urządzeniach mobilnych. Sklep oferuje odbiór zamówionych zakupów w swoich marketach, albo ich bezpośrednią wysyłkę z centrów dystrybucyjnych do klienta.

BestBuy  sklep internetowy

Best Buy

Strona umożliwi też dostęp do programu lojalnościowego Reward Zone i zakup dodatkowych akcesoriów oraz ubezpieczenia sprzętu przed finalizacją transakcji. Ale zwiększenie ruchu na stronie i podniesienie sprzedaży online to nie jedyne cele Best Buy. Firma chce dzięki nowej platformie śledzić zachowanie konsumentów w swoich pozostałych sklepach.

„Inwestując w kluczowe obszary, w tym sprzedaż mobilną, online i multichannel w ogóle, będziemy wdrażać bardziej zdyscyplinowaną politykę alokacji kapitału” – deklaruje spółka w swoim raporcie finansowym z 2012 roku. Działania mają przynieść odbicie finansowe do 2014 roku. Według raportu Bain & Company’s sklepy internetowe ze sprzętem elektronicznym stanowiły w ubiegłym roku ok. 20% rynku, pozostając w tyle jedynie za sprzedawcami książek (31%).

Best Buy to amerykański sprzedawca sprzętu elektronicznego, który prowadzi sprzedaż przez sieć tradycyjnych sklepów, centra telefoniczne i internetowe platformy handlowe pod markami Best Buy (BestBuy.com, BestBuy.ca), Best Buy Mobile, Carphone Warehouse, Five Star, Future Shop, Geek Squad, Magnolia Audio Video, Pacific Sales i Phone House. Spółka zatrudnia 165 tys. osób, a jej obroty w 2012 roku wyniosły 49,1 mld dolarów.

Reklama

SCF 2017 Spring