Google liderem rankingu algorytmów do porównywania cen

Porównywarki cen sprzedaż internetowa

Wybór algorytmu, służącego do porównywania cen, to być albo nie być dla sprzedawców internetowych. Zestawienie skuteczności poszczególnych platform to lektura obowiązkowa dla wszystkich prowadzących handel w sieci

Firma badawcza CPC Strategy przygotowała analizę, podsumowująca skuteczność poszczególnych porównywarek cen. Firma wzięła pod uwagę szereg czynników wpływających na wyniki poszczególnych algorytmów, takich jak ruch przez nie generowany, przynoszony zysk, czy współczynnik konwersji.

Analiza ta może stać się potężnym narzędziem w rękach e-sprzedawców, ponieważ umożliwi im wybranie algorytmu najbardziej pasującego do profilu działalności i potrzeb danego przedsiębiorcy. „Dla sprzedawców online wiedza, który z algorytmów wygeneruje większą liczbę odwiedzin na ich witrynie, a który podniesie sprzedaż, jest niezwykle cenna” – czytamy w podsumowaniu raportu.

Ranking otwiera Google ze swoim algorytmem Product Listing Ad, który osiągnął najlepsze wyniki w kategoriach współczynnika konwersji, generowania ruchu online i podnoszenia wyników sprzedaży. Z kolei Become wypadł najlepiej w kategoriach reakcji klientów i kosztów sprzedaży.

Po podsumowaniu wyników poszczególnych algorytmów we wszystkich kategoriach, najlepszą ocenę otrzymał Google. Nextag zajął drugie miejsce, a podium zamknął Pricegrabber.

CCP Strategy to spółka specjalizująca się w marketingu interaktywnym i zorientowana na rynek porównywania cen produktów. Spółka świadczy też usługi z zakresu analizy danych. Firma działa na rynku od 2007 roku, a jej obecna siedziba znajduje się w San Diego w Kalifornii.

 

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring