Raport DHL: w e-handlu ubraniami kluczem są kanały dostaw

DHL sprzedaż internetowa

Na internetowym rynku handlu odzieżą ciągle pojawiają się nowe trendy i nowi sprzedawcy, z drugiej strony stale rośnie też liczba konsumentów posługujących się technologią cyfrową. Oznacza to coraz więcej biznesowych wyzwań. Aby im sprostać, detaliści muszą rozsądnie inwestować w system zaopatrzenia – czytamy w raporcie opublikowanym przez firmę DHL.

Raport “Fashion Unleashed: the agile fashion supply chain” pokazuje, że innowacyjność w organizacji systemu zaopatrzenia jest kluczowa dla osiągnięcia wzrostu sprzedaży w branży odzieżowej, szczególnie przy obecnym jej kształcie. „Aby osiągać dobre wyniki w szybko zmieniających się warunkach i przy niestabilnym rynku, sprzedawcy i producenci muszą stworzyć nowe systemy dostawy i zarządzać nimi tak, aby jak najlepiej odpowiadały ich potrzebom” – zauważają autorzy raportu.

Z badań wynika, że aby to osiągnąć, sprzedawcy muszą wprowadzić łańcuch dostaw, który będzie odporny na zawirowania i na tyle elastyczny, żeby móc reagować na nagłe losowe zdarzenia. Poza tym powinni dostosowywać produkt do potrzeb klienta oraz zapewniać odpowiednie rezerwy. Kanały dostawy ciągle ewoluują, zatem najlepsze praktyki, które mogą zastosować sprzedawcy to: elastyczna sieć, zaopatrzenie skrojone na miarę, wspólna dla kilku firm sieć dystrybucji oraz zwiększenie szybkości dostawy.

Według raportu, stworzenie efektywnego wielokanałowego łańcucha dostaw może pomóc sprzedawcom zaoszczędzić pieniądze, poprawić efektywność produkcji i magazynowania oraz zwiększyć zyski, a także poprawić rozpoznawalność marki, dostępność produktu oraz przyspieszyć rotację zasobów.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring