E-handel w Indiach: coraz więcej zamówień z mniejszych miast

Indie ecommerce

Liczba użytkowników internetu w Indiach stale rośnie, a wraz z nią zwiększa się zasięg działalności e-handlowców. Sprzedaż online jest rozwinięta dobrze w większych miastach, więc aby pozyskać nowych klientów, sprzedawcy zaczynają interesować się także mniejszymi miejscowościami.

Według Yebhi.com, indyjskiego sprzedawcy internetowego, krajobraz e-handlu w Indiach ulega przemianom, w związku z czym pojawiają się nowe możliwości biznesowe. Manmohan Agarwal, współzałożyciel i dyrektor wykonawczy Yebhi.com, stwierdził w wywiadzie dla gazety Live Mint, że „kolejny rozdział w historii e-handlu w Indiach napiszą mniejsze miejscowości. Czas już wyjść poza miasta drugiego czy trzeciego szczebla i zagłębić się w prawdziwe Indie, czyli tam gdzie czeka na nas klient”.

Twierdzenie to oparte jest na doświadczeniach firmy. Gdy Yebhi.com rozpoczęło współpracę z Indian Railway Catering and Tourism Corp. (IRCTC), sprzedając produkty na stronie internetowej spółki, pierwsze zamówienie wcale nie zostało złożone przez mieszkańca jednej z metropolii, lecz przez klienta z miasteczka Chakradharpur w prowincji Jharkhand (169 tysięcy mieszkańców w 2001 r.). Internetowy sprzedawca zauważył, że tereny poza dużymi miastami to bardzo obiecujący rynek zbytu dla indyjskiego e-handlu.

Według danych Internet and Mobile Association of India, 120 milionów Hindusów używa internetu i liczba ta wzrosła z 75 milionów w 2010 r. Duża część użytkowników sieci mieszka poza wielkimi miastami. To właśnie prowincja generuje najbardziej dynamiczny wzrost sprzedaży. Od lipca liczba zamówień od klientów mieszkających w miastach czwartego i piątego szczebla na witrynie Yebhi.com wzrosła o 12%. Z wrześniowego raportu Technopak Advisors Pvt., firmy konsultingowej z siedzibą w Delhi wynika, że do 2033 r. wartość indyjskiej sprzedaży online wrośnie z jednego miliarda dolarów do 56 miliardów dolarów. Ok 25% sprzedaży generują mieszkańcy miast drugiego szczebla i mniejszych.

Reklama

SCF 2017 Spring