Tesco: skok sprzedaży żywności przez internet i zapowiedź inwestycji w online

Tesco sprzedaż internetowa

„Obroty całej grupy wzrosły o 2% i osiągnęły 35,6 miliarda funtów. Było to możliwe główne dzięki sprzedaży żywności przez internet, której wartość wzrosła o 13% w Wielkiej Brytanii i o 54% poza jej granicami” – czytamy w najnowszym raporcie finansowym sieci Tesco.

Sukcesy Tesco w telegraficznym skrócie: przez ostatnie pół roku 40 tysięcy Brytyjczyków zapisało się do programu subskrypcyjnego „Delivery Saver”; w tym czasie powstało ponad 200 punktów odbioru drive-through typu „kliknij i odbierz”; w tym roku Tesco otworzyło piąte centrum realizacji zamówień w mieście Crawley; w październiku szóste zostanie uruchomione w Erith i będzie się wyróżniało zwiększoną automatyzacją, a co za tym idzie możliwością realizacji większej liczby zamówień.

Tesco inwestuje również w technologie, wprowadzając nowe rozwiązania do sklepów stacjonarnych. Ostatnio uruchomił usługę „Scan as you Shop” (ang. „skanuj podczas zakupów”) oraz udostępnił klientom tablety własnej produkcji, zwane Hudl. Ponad 300 tysięcy klientów tygodniowo korzysta z technologii skanowania, która pozwala oszczędzić czas pracy kasjerów. Już ok. 20% zakupów robionych jest przy użyciu nowej technologii. Z kolei tablet Hudl daje klientom pełen dostęp do zasobów elektronicznych Tesco, takich jak Blinkbox czy Clubcard Television.

Sprzedaż online, między innymi poprzez platformę Tesco Direct jest nadal kluczowym elementem wielokanałowej strategii sprzedaży firmy. Rentowność programu wzrosła mimo niższej sprzedaży i przepełnienia magazynów. Liczba produktów zewnętrznych producentów, które dostępne są w ofercie Tesco przekroczy 200 tysięcy do końca roku. Philip Clarke, dyrektor zarządzający Tesco mówi: „Kontynuujemy starania mające na celu uplasowanie nas na pozycji lidera sprzedaży wielokanałowej. Obecnie oferujemy usługi przez internet w ponad 50 miastach na dziewięciu rynkach poza granicami Wielkiej Brytanii”.

Oferta internetowa Tesco jest praktycznie bezkonkurencyjna w Europie Środkowej, klienci wybierają spośród 20 tysięcy świeżych produktów spożywczych. Mogą być one dostarczane do domu w jednogodzinnych przedziałach czasowych. Usługa dostępna jest w 30 najważniejszych miastach Europy. Na początku 2014 r. sprzedaż internetowa zostanie uruchomiona na rynku tureckim.

Kolejnym rynkiem, na który planuje wejść Tesco są Chiny. Stanie się to we współpracy z China Resource Enterprise. Obie firmy planują stworzyć spółkę, która zostanie liderem na chińskim rynku sprzedaży żywności. Tesco będzie miało w niej 20% udziałów.

 

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring