Google testuje nowy kanał sprzedaży online z użyciem Hangouts

Google e-commerce advertising

Organizacja Council of Fashion Designers of America oraz Google wspólnie uruchomią nową aplikację, która pozwoli klientom robić zakupy przez Google Plus Hangouts

Designerzy i sprzedawcy będą teraz mogli prowadzić kampanie reklamowe przez wieloosobowy wideo-czat poświęcony promocji produktów. Po prawej stronie wyświetli się lista wybranych przedmiotów, którą użytkownik będzie mógł kupić oglądając jednocześnie zapis czatu. Przedmioty te będą dostępne w sprzedaży wyłącznie przez Google Hangouts. W swoim oświadczeniu CDFA zachęca sprzedawców do używania aplikacji jako sposobu na dotarcie do klientów z produktami, które zamierzają wypromować w nadchodzącym sezonie świątecznym.

Aplikacja jest połączeniem mediów społecznościowych (Google Plus) z e-handlem. Pierwszy Hangout odbył się 3 października 2013 r., rozmówcą była projektantka Diane von Furstenberg. Hangout odbywał się w jej studio w Nowym Yorku. Furstenberg zaprezentowała trzy nowe trendy pięciu swoim największym fanom, którzy wytypowali zostali na podstawie wypełnionych formularzy. Wybrane osoby mogły czatować z projektantką, a pozostali użytkownicy obserwowali zapis rozmowy mając jednocześnie możliwość kupienia omawianych ubrań. Film, który promował Hangout na YouTube został wyświetlony ponad 2,3 miliona razy.

„W czasach gdy moda i technologia są ze sobą nierozerwalnie związane, stworzenie tej aplikacji było świetną okazją dla CFDA i Google Plus, by zmienić sposób postrzegania zakupów, a także przysłużyć się projektantom, którzy zrzeszeni są w naszej organizacji” – mówi Steven Kolb, prezes CFDA.

Wśród innych członków CFDA, którzy wezmą udział w czacie znajdą się: Rebecca Minkoff (10 października, patrz: wideo promocyjne), Marcus Wainright i David Neville z domu mody Rag & Bone, oraz amerykańska stylistka Rachel Zoe.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring