Sprzedaż online w Niemczech poszła w górę o 50%

Germany online retailing

W drugim kwartale 2013 r. zdalna sprzedaż w Niemczech, liczona razem z e-commerce, osiągnęła wartość 11,8 miliardów euro, co stanowi wzrost o 30% licząc rok do roku. Sama sprzedaż przez internet osiągnęła wartość 9,9 miliardów euro. W porównaniu z 6,6 miliardów euro w 2012 r. oznacza to 50% wzrostu. Dane opublikowano w raporcie sporządzonym przez Niemieckie Stowarzyszenie E-handlu i Sprzedaży Pośredniej (Bundesverband des Deutschen Versandhandels, BVH).

Według raportu konsumenci najczęściej zamawiali odzież, książki, obuwie i sprzęt elektroniczny. W porównaniu z pierwszym kwartałem 2013 r., sprzedawcy narzędzi i sprzętów do majsterkowania (160%) oraz sprzedawcy obuwia (90%) zanotowali największy wzrost sprzedaży internetowej.

„Wzrost w tym sektorze jest imponujący i pokazuje ponownie, że sprzedaż internetowa stała się w Niemczech ważnym kanałem dystrybucji. Z ponad 80% udziałem w rynku e-handel jest bezkonkurencyjnym liderem sprzedaży pośredniej” – powiedział Christopher Wenk-Fischer, prezes BVH.

Internetowe platformy sprzedażowe takie jak eBay, Amazon czy Rakuten były najpopularniejszymi witrynami na rozkwitającym niemieckim rynku e-handlu. „Stały wzrost popularności platform, takich jak eBay czy Amazon jest szczególnie interesujący. Rozpowszechnienie tych platform oraz powiększające się bazy danych klientów, a także rosnąca świadomość marki pomaga sprzedawcom wykorzystać liderów rynku do rozwoju własnych kanałów sprzedaży” – komentuje Nicolo Viegener, menadżer ChannelAdvisor na Niemcy, Austrię i Szwajcarię.

Pod względem obrotów Niemcy są obecnie drugim największym rynkiem e-commerce w Europie, wyprzedza je tylko Wielka Brytania. Za Niemcami plasują: się Francja, Hiszpania i Rosja.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring