PwC: w USA rekordowe 20,1 miliarda dolarów na reklamę online

USA e-commerce

W pierwszej połowie 2013 rynek reklamy internetowej w Stanach Zjednoczonych był wart 20,1 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 18% w porównaniu z 2012 r. Sprzedawcy są najliczniejszą (20%) grupą wśród internetowych reklamodawców.

Firma konsultingowa PricewaterhouseCoopers LLP sporządziła raport “LAB Internet Advertising Revenue Report”, który podsumowuje pierwszych sześć miesięcy 2013 r. W pierwszym kwartale obroty na rynku reklamy internetowej wynosiły ok 9,8 miliardów dolarów, a w drugim kwartale osiągnęły rekordową wartość 10,3 miliardów dolarów, co oznacza wzrost o 17% w porównaniu z drugim kwartałem 2012 r. oraz 18% rok do roku. W sumie tegoroczne obroty liczone do czerwca 2013 r. wynosiły 20,1 miliardów dolarów, czyli o 18% więcej niż zanotowane w pierwszej połowie 2012 r. (17 miliardów dolarów). Wartość rynku reklamy mobilnej osiągnęła trzy miliardy dolarów w pierwszej połowie 2013 r., co oznacza wzrost o 143% z 1,2 miliarda dolarów w pierwszej połowie 2012 r. Do końca 2013 r. wartość całego rynku reklamowego online ma szansę osiągnąć 36,6 miliardów dolarów.

„Zwiększa się siła oddziaływania elektronicznych środków przekazu na konsumenta, co przekłada się na większe inwestycje w ten kanał promocji. Gwałtowny wzrost wartości reklam wyświetlanych na urządzeniach mobilnych jest dowodem na to, że marketingowcy zauważają niezwykły potencjał ekranów smartfonów. Na dobrej drodze do rozwoju jest też internetowa reklama wideo, która przyciąga chłonnych odbiorców i daje duże możliwości budowania więzi z marką” – mówi Randall Rothenberg, prezes IAB.

Koniunkturę napędzają głównie sprzedawcy, wydając najwięcej wśród wszystkich reklamodawców. 20% budżetu na reklamę internetową pochodzi z ich budżetów. Najbardziej popularne są reklamy, które pojawiają się w wynikach wyszukiwania, odpowiadają one za 42% obrotów w drugim kwartale 2013 r. Ich wartość osiągnęła wtedy 4,4 miliardy dolarów, co stanowi wzrost o 6% w porównaniu z 4,1 miliardami dolarów w drugim kwartale 2012 r. Drugim najbardziej popularnym typem reklam są te, które wyświetlają się po otwarciu witryny, wygenerowały one 3,1 miliardy dolarów obrotu, co stanowiło 30% całości. Reklamy bannerowe stanowiły 19% (1,9 miliarda dolarów), reklamy wideo 7% (676 milionów dolarów), reklamy interaktywne 3% (329 milionów dolarów), a linki sponsorowane 2% (181 milionów). Reklama mobilna jest na trzecim miejscu z 16% udziału i obrotami w wysokości 1,6 miliarda dolarów w drugim kwartale, co oznacza wzrost o 149% z 661 milionów dolarów w 2012 r.

Ok 65% obrotów pochodzi z reklam, które wycenia się na podstawie liczby kliknięć, a  33% z tych, w wypadku których klient płaci za to ile razy reklama pojawi się na stronie.

Reklama

SCF 2017 Spring