Potomek Kościuszki szefem europejskiego oddziału Rakutena

Rakuten sprzedaż internetowa

Niemal cztery lata temu koncern Rakuten wykupił serwis PriceMinister, najpopularniejszą francuską witrynę e-commerce. Teraz japoński gigant na stanowisku prezesa Rakutena na Europę zatrudnił założyciela PriceMinister, Pierre’a Kosciusko-Morizet, potomka naszego bohatera narodowego.

Pierre Kosciusko-Morizet założył PriceMinister w 2000 r. i od razu został prezesem firmy. Awans na szefa europejskiego oddziału Rakutena jest częścią strategii japońskiego giganta, która zakłada ekspansję na rynek niemiecki, hiszpański i brytyjski. Następnie firma planuje skierować swe działania na kraje Europy Wschodniej, zwiększając jednocześnie zakres oferowanych usług. Spółka postawiła sobie za cel „bycie liderem na wszystkich rynkach”.

Pierre Kosciusko-Morizet jest potomkiem przywódcy Insurekcji Kościuszkowskiej i dowódcy bitwy pod Racławicami, uważanego za bohatera narodowego nie tylko w Polsce, ale również na Litwie i w Stanach Zjednoczonych. Tadeusz Kościuszko walczył przeciwko rosyjskiemu zaborcy, ale też wsławił się podczas wojny o niepodległość Stanów Zjednoczonych. Pierre Kosciusko-Morizet wydaje się cenić sobie fakt, że jego rodzina ma polskie korzenie, lubi bowiem chwalić się swoim pochodzeniem i słynnym przodkiem.

Rakuten sprzedaż internetowa

Rakuten sprzedaż internetowa

Rakuten Inc. jest japońską firmą e-commerce z siedzibą w Tokio. W swoim bogatym portfolio posiada platformę internetową Rakuten Ichiba, która jest największą witryną e-commerce w Japonii i jedną z największych na świecie pod względem sprzedaży. Spółka zatrudnia 10 tysięcy osób, a rok 2012 zamknęła obrotami w wysokości 4,7 miliarda dolarów oraz 208 milionami dolarów zysku.

 

 

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring