Dixons Retail z wielokanałową siecią sprzedaży we Włoszech

Dixons Retail sprzedaż online

Jej stworzenie umożliwi podpisane właśnie porozumienie z SGM Distribuzione, dystrybutorem włoskiej marki Marco Polo.

Nowa sieć sprzedaży na rynku włoskim, NewCo, będzie pośrednio zarządzać markami Marco Polo i Uniero, tworząc zintegrowaną grupę sprzedaży wielokanałowej we Włoszech. Marco Polo i Uniero to jedni z największych sprzedawców we Włoszech. Działają przez łącznie 173 sklepów własnych oraz wiele sklepów franczyzowych.

Głównym udziałowcem Marco Polo jest prywatny fundusz inwestycyjny Rhône Capital, który będzie mieć 85% udziałów w nowopowstałej spółce. Pozostałe 15% udziałów będzie w rękach Dixons Retail, która zapłaci za nie 35 mln euro.

“Porozumienie to pierwszy krok w długofalowej strategii, która ma doprowadzić do zdobycia pozycji czołowego sprzedawcy wielokanałowego we Włoszech. Z takiego rozwiązania skorzystają zarówno klienci, pracownicy firmy, jak i dostawcy. Warunki rynkowe we Włoszech nadal są trudne, a odpowiednia strategia sprzedaży oraz profil obydwu firm pozwolą nowemu sprzedawcy na zdobycie większej bazy klientów we Włoszech oraz stworzenie optymalnych warunków do długoterminowego wzrostu” – uważa Giancarlo Nicosanti Monterastelli, CEO Marco Polo.

Dixons Retail to brytyjski sprzedawca sprzętu elektronicznego, który jest jednym z największych tego typu sklepów w Europie. Firma prowadzi sprzedaż m.in. pod markami Currys, Currys Digital, PC World, Dixons Travel i Electro World. W ubiegłym roku obroty spółki zatrudniającej 38 tys. osób wyniosły 8,1 mld funtów.

Reklama

SCF 2017 Spring